ساز و کارهایی برای دور زدن دسترسی به سایت ها و سرویس هایی که تحریم شدند طراحی شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ساز و کارهایی برای دور زدن دسترسی به سایت ها و سرویس هایی که تحریم شدند طراحی شد

عضو کابینه دولت سیزدهم، گفت: ساز وکارهای مختلفی برای دور زدن دسترسی به سایت ها و سرویس هایی که آمریکایی ها تحریم کردند طراحی شده است.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور ضمن عرض ادب و احترام خدمت نمایندگان و همچنین عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم، گفت: از ریاست مجلس و هیات رئیسه و نمایندگان عزیز کسب اجازه می کنم در بخش نخست عرایضم یک نماهنگ ۴ دقیقه از گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در ۲۲ ماه گذشته تهیه شده و پخش خواهد شد که بخشی از سوالات مطرح شده و سوال مدنظر هم در این نماهنگ پاسخ داده شده است و بعد از آن نیز در بخش دوم عرایضم را با جزئیات بیشتر بیان خواهم کرد.

وی افزود: همانطور که دوستان مستحضر هستند از کابل ها و فیبرهایی که در اعماق خلیج همیشه فارس و دریای عمان کشیده شده و همچنین حوزه فضایی ماموریت ما است به همین سبب نیز اسم این نماهنگ از کف اقیانوس تا اوج آسمان نامیده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در نخستین بخش تصاویر بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای وزارت ارتباطات را ملاحظه می فرمایید، ما برای اولین بار جزایر خلیج فارس را با فیبر نوری در ۲ ماه قبل به سرزمین مادری متصل کردیم بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا انجام شد و الحمدالله در حال حاضر نیز سرعت دسترسی به اینترنت در این جزایر برای مردم عزیزمان افزایش پیدا کرده است و ارتباطات پایدار شد و این مهم نیز برای اولین بار توسط شرکت های ایرانی انجام گرفته است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: ۶۰ سایت نسل پنجم در این مدت راه اندازی شده که در تصاویر ملاحظه می فرمایید و برای اولین بار رکورد ۶.۵ ترابایت در ثانیه برای ترافیک داخل شکسته شد که حاصل استفاده مردم از سکوهای داخل در یک سال گذشته است، ساز وکارهای مختلفی را برای دور زدن دسترسی به سایت ها و سرویس هایی که آمریکایی ها تحریم کردند طراحی شده است.

زارع پور عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار سایت و سرویس های پرکاربرد را برای IP های ایران ممنوع کردند که ما سازوکاری را طراحی کردیم تا برنامه نویسان و نخبگان بتوانند از این سرویس ها بدون نیاز به ابزارهای فیلترشکن استفاده کنند.

کد خبر: ۲۳۲٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha