۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
قیمت مرغ یارانه‌ای ایران به نرخ برخی کشورهای همسایه رسید

قیمت مرغ یارانه‌ای ایران به نرخ برخی کشورهای همسایه رسید

با وجود اینکه تولید مرغ در کشورمان با یارانه ناشی از ارز ترجیحی در واردات نهاده‌ همراه است، اما نرخ این محصول با قیمت مرغ در برخی کشورهای همسایه که از این یارانه بی بهره اند، برابر شده است.

به گزارش بازار، قیمت مرغ در بازار افزایش یافته و به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومانی خود به فروش نمی‌رسد؛ مرغداران دلیل این افزایش قیمت را عدم تامین کنجاله سویا با قیمت دولتی و کاهش جوجه ریزی می‌دانند اما مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در بخش تولید و بازار حاضر به اطلاع رسانی در این خصوص نیستند.

با توجه به اختصاص ارز ترجیحی ۲۸ هزار تومانی (ترجیحی) به واردات نهاده های دامی انتظار می‌رود که مرغ با قیمت‌های مناسبی به دست مصرف کنندگان برسد اما به دلایل مختلف اکنون این مهم روی نداده است.

قیمت مرغ در ایران با وجود دریافت ارز ترجیحی به نرخ این محصول در کشورهای همسایه که این یارانه را دریافت نمی‌کنند، بسیار نزدیک شده است.

براساس مشاهداتی که از فروشگاه های اینترنتی در کشورهای مختلف انجام شد، قیمت هر کیلوگرم مرغ کامل در ترکیه ۶۴ لیر است که با نرخ ۱۸۰۰ تومانی هر لیر، نرخ یک کیلوگرم مرغ در این کشور ۱۱۵ هزار هزار و ۲۰۰ تومان است.

قیمت هر کیلوگرم مرغ کامل در عربستان نیز حدود ۲۰ ریال سعودی است که با در نظر گرفتن قیمت ۱۲۹۹۰ تومانی ریال این کشور، ۲۵۹ هزار تومان می‌شود.

قیمت رسمی هر کیلوگرم مرغ کامل در پاکستان که توسط کمیته بازار لاهور تعیین شده ۶۰۸ روپیه است؛ با در نظر گرفتن قیمت ۱۷۸ تومانی روپیه پاکستان، قیمت یک کیلوگرم مرغ در کشور همسایه شرقی نیز ۱۰۸ هزار تومان است.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      0 0
      مرغ یارانه ای را با نرخ آزاد ۸۸هزارتومان می فروشن این چه مملکت مسلمونی هست