۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
صدور گذرنامه جدید برای زائران عتبات

صدور گذرنامه جدید برای زائران عتبات

سخنگوی فراجا از صدور گذرنامه‌های زیارتی پنج ساله با قیمت مناسب برای زائران عتبات خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را در نرم افزار پلیس من ثبت یا به دفاتر اداره گذرنامه مراجعه کنند.

به گزارش بازار، سردار سعید منتظرالمهدی دراین‌باره گفت: مشاهدات عینی و بررسی سوابق سنوات قبل، حکایت از آن دارد که امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راهپیمایی اربعین حضور چشمگیر داشته باشند، در همین راستا با رایزنی و مذاکرات به عمل آمده، میان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت گرفته با پلیس مقرر شده، گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود.

سخنگوی فراجا با تصریح این که صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و سفر در دستور کار پلیس قرار گرفته، گفت: اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی، مانند دیگر گذرنامه‌ها پنج سال بوده و صرفا برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده است، هر چند که رایزنی‌های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده است، گفت:‌ این مبلغ در مقایسه با گذرنامه عادی بسیار ارزانتر و حدود یک هشتم قیمت است. گذرنامه زیارتی از زمان ثبت درخواست تا تحویل، بین سه تا پنج روز کاری به در منزل متقاضیان خواهد رسید.

سخنگوی فراجا در خصوص زمان دریافت گذرنامه زیارتی نیز گفت: فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن پلیس من انجام می‌شود و برای آن دسته از عزیزانی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها و نه دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و ارسال کنند.

منتظرالمهدی در خصوص صدور گذرنامه برای اتباع خارجی مقیم ایران هم تصریح کرد: این افراد باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت کرده و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد. در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع غیرایرانی مقیم ایران در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: پلیس از بهمن ماه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سال‌های گذشته برگه تردد زیارتی دریافت و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند، گذرنامه بین المللی صادر و به درِ منزل آنها ارسال کرده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha