۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
رشد ۱۰ و نیم درصدی تولید بهاره فولاد ایران

رشد ۱۰ و نیم درصدی تولید بهاره فولاد ایران

بررسی آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در سه ماهه نخست سال جاری از افزایش ۱۰.۵درصدی تولید محصولات میانی حکایت دارد.

به گزارش بازار، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. طبق آمار منتشرشده تولید فولاد میانی کشور در این مدت ۹ میلیون و ۴۷۸ هزار تن بوده که رشد ۱۰.۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

در بهار امسال، تولید کل محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد پنج درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۸.۲ درصدی داشته است.

در سه ماهه نخست امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد پنج درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در سه ماهه نخست امسال پنج میلیون و ۹۵۷ هزار تن بوده است.

در سه ماهه سال ۱۴۰۲، سه‌میلیون و ۴۱۳ هزار تن محصولات طویل و ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که رشد تولید محصولات طویل ۳.۸ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۹ درصد بوده است.

تولید میلگرد در سه ماهه سال جاری، ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تن بوده که افزایش ۱.۷ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز با افزایش ۲.۲۲ درصدی به ۳۹۷ هزار تن رسیده است. میزان تولید ورق گرم کشور در سه ماهه نخست سال جاری، ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار تن بوده که افزایش ۶.۰ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. میزان تولید ورق سرد هم ۵.۶ درصد افزایش و ورق پوششدار نیز ۱.۱۱ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در سه ماهه امسال، ۹ میلیون و ۹۷۴هزار تن از این محصول را تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۸.۲درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۳۱٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha