۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
خرید تضمینی گندم به ۶ میلیون ۵۵۰ هزار تن و پرداخت مطالبات به ۶۰درصد رسید
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید تضمینی گندم به ۶ میلیون ۵۵۰ هزار تن و پرداخت مطالبات به ۶۰درصد رسید

راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: تا کنون حدود ۶ میلیون ۵۵۰ هزار تن گندم از استان‌های مختلف به صورت تضمینی خریداری شده که روند خوبی داشته است.

به گزارش بازار سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، در خصوص میزان خرید تضینی گندم، گفت: تا کنون حدود ۶ میلیون ۵۵۰ هزار تن گندم از استان‌های مختلف به صورت تضمینی خریداری شده که روند خوبی داشته و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن، معادل ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان خریداری شده است، عنوان کرد: تا کنون نزدیک به ۶۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و پیگیری های لازم را انجام داده‌ایم تا از طریق سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانک‌ها طی یک هفته آینده باقی مانده طلب کشاورزان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در خصوص پیش بینی از میزان نهایی خرید تضمینی گندم، گفت: نمی‌توان به صورت دقیق میزان خرید تضمینی گندم را پیش بینی کرد اما از سال گذشته بیشتر است. در حال حاضر برداشت در استان‌های سردسیری و شمالغرب کشور مانند اردبیل، همدان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان باقی مانده است و تا اوایل شهریور خرید گندم ادامه دارد.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha