۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
توقف روند افزایشی قیمت طلا در بازارهای جهانی| روند کلی بازار صعودی است
تحلیل بازار جهانی طلا؛

توقف روند افزایشی قیمت طلا در بازارهای جهانی| روند کلی بازار صعودی است

با آغاز هفته معاملاتی جاری در بازارهای جهانی، طلا از رالی قیمت آغاز شده خود طی هفته گذشته باز ایستاده و اکنون با نوسان بسیار کمی در بازار خرید و فروش می شود.

به گزارش بازار؛ با آغاز نخستین روز هفته معاملاتی جاری در بازارهای جهانی، طلا از رالی قیمت آغاز شده خود طی هفته گذشته باز ایستاده و اکنون با نوسان بسیار کمی در بازار خرید و فروش می شود.

با اینحال، قیمت طلا همچنان بالاتر از سطح مهم مقاومت یک ماهه خود روی ۱۹۵۰ دلاری قرار داشته و کنترل بازار را در دستان گاوها نگه داشته است. مهمترین دلیل پیشرفت قیمت طلا طی روزهای گذشته، انتشار آمار اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه بوده که نشان دهنده کاهش شیب افزایش تورم در نخستین اقتصاد جهان است.

این روند در صورت ادامه یافتن می تواند منجر به توقف سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا طی ماه های آتی و در نتیجه تزریق تدریجی دلارهای سپرده گذاری شده در بانک های آمریکا به بازارهای مالی از جمله طلا شود.

اما نکته دیگری که در تحلیل فاندامنتال بازار طلا باید در نظر گرفت اینکه میزان شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا به بالاترین حد خود از سپتامبر ۲۰۲۱ به این سو رسیده که این موضوع می تواند از ریزش بیشتر شاخص دلار جلوگیری نموده و نهایتا به ضرر بازار طلا تمام شود.

بر اساس آخرین داده های آماری دانشگاه میشیگان، شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا برای ماه جولای به ۷۲.۶ رسیده و تصور می شود روند صعودی تورم در ایالات متحده طی ماه های آتی شیب کمتری پیدا کند.

قیمت طلا در زمان تنظیم این گزارش روی ۱۹۵۳ دلار در هر انس بوده و نسبت به روز گذشته اندکی بیش از ۱ دلار کاهش یافته است. همچنین مهمترین مقاومت پیش روی طلا روی ۱۹۶۳ دلار یعنی پیک قیمت هفتگی بوده و حمایت مهم آن نیز روی ۱۹۱۲ دلار به عنوان کف قیمت هفته گذشته است.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha