۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
اختلال در زنجیره تولید گوشت مرغ، قیمت را افزایش داده است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

اختلال در زنجیره تولید گوشت مرغ، قیمت را افزایش داده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: متاسفانه در زنجیره تولید مرغ اختلالاتی رخ داده که منجر به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار شده است، باید این ایرادات هرچه سریع تر برطرف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان وی و مسئولان بانک مرکزی، گفت: متاسفانه در زنجیره تولید مرغ اختلالاتی رخ داده که منجر به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار شده است، باید این ایرادات هرچه سریع تر برطرف شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از سه نهاده مورد نیاز تولید گوشت مرغ، سویا با کمبود مواجه شده است، ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حال برطرف کردن دغدغه تولید کنندگان و توزیع نهاده‌های دامی وارداتی در سطح کشور هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقرر شد گزارشی از وضعیت تولید و تامین جوجه یک روزه به کمیسیون کشاورزی ارائه شود، عنوان کرد : ماهانه به ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه نیاز داریم که باید مشخص شود این میزان از نیاز مرغداران تامین شده است یا خیر.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مطرح شده در نشست امروز در خصوص برنج باقی مانده بر روی دست کشاورزان به واسطه واردات بی‌رویه بود، گفت: کشاورزان از واردات بی‌رویه گلایه مند هستند و مقرر شد در خصوص میزان برنج وارداتی تهیه و به کمیسیون کشاورزی ارائه گردد تا در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمینه تامین کودهای شیمیایی فسفاته، ازته و پتاسه به منظور کشت پاییزه مقرر شد اعتبارات لازم تخصیص داده شود تا در دسترس کشاورزان قرار بگیرد و کشت محصولات استراتژیک مانند گندم با مشکل مواجه نشود.

کد خبر: ۲۳۱٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha