۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷
کدام گروه ها موقعیت بهتری برای جذب نقدینگی در بازار دارند؟
بازار گزارش می دهد؛

کدام گروه ها موقعیت بهتری برای جذب نقدینگی در بازار دارند؟

همه گروه های بورس اصلاح خوبی داشته اند اما برخی گروه ها به دلیل گزارش های مثبتی که روانه کدال کرده اند و از طرف دیگر در فصل فروش محصول قرار دارند موقعیت بهتری برای جذب نقدینگی در بازار دارند.

بازار؛ گروه بورس: در حال حاضر بازار سرمایه با سرعت پرشتاب به محدوده دو میلیون واحد خود را رسانده و از آنجایی که سقف تاریخی سال ۹۹ را رو به پایین شکسته احتمالا اصلاح تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد وجود دارد با این حال برخی امیدوار هستند که اصلاح کنونی شاخص از نوع نفوذی باشد.

به این معنی بعد از ثبت دو کندل زیر دو میلیون و ۷۰ هزار واحد احتمال بازگشت شاخص کل به بالای حمایت شکسته شده وجود دارد، بنابراین در مقطع کنونی معاملات روز دوشنبه و سه شنبه تعیین کننده ادامه مسیر شاخص کل بورس است.

با در نظر گرفتن اینکه نرخ برق و گاز برای سیمانی ها که تغییر چندانی نسبت به سال قبل نداشته و تا پایان فصل بهار جهش ۲ برابری در فروش داشته اند پیش بینی می شود بهبود حاشیه سود شرکت ها ادامه دار باشد

در حال حاضر همه گروه های بورس اصلاح خوبی داشته اند اما برخی گروه ها به دلیل گزارش های مثبتی که روانه کدال کرده اند و از طرف دیگر در فصل فروش محصول قرار دارند موقعیت بهتری برای جذب نقدینگی در بازار دارند.

سیمانی ها اکثرا در فصل بهار امسال از رشدی ۶۰ الی ۱۰۰ درصدی در درآمد حاصل از فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار بوده اند.

حالا با در نظر گرفتن اینکه نرخ برق و گاز برای سیمانی ها که تغییر چندانی نسبت به سال قبل نداشته و تا پایان فصل بهار جهش ۲ برابری در فروش داشته اند پیش بینی می شود بهبود حاشیه سود شرکت ها ادامه دار باشد.

در واقع دلیل رشد پی بر ای صنعت در ماه های اخیر بخاطر عملکرد خوب و افزایش انتظارات بازار بوده است، از طرف دیگر بازار کامودیتی ها با رکود مواجه شده و همین مسئله منجر به افزایش سرمایه گذاری در ساخت و ساز شده است.

به عبارت دیگر بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند در موقعیت کنونی که قیمت فولاد و... کاهش یافته تقاضا خود را برای این محصولات ثبت کنند به همین دلیل رونق ساخت و ساز در فصل کنونی در کشورهای همسایه بیشتر شده است، هر چند اقتصاد ایران هنوز درگیر رکود بوده و تورم بالای مسکن، سرمایه گذاری در این بخش را کاهش داده است.

بنابراین در حال حاضر شرکت های سیمانی صادرکننده می توانند با افزایش عرضه محصولات خود به کشورهای همسایه سود سرشاری را کسب کنند و سهامداران خرد از این بخش منتفع شوند.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      اطلاع رسانی خوب .