۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
پذیرش اسناد کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی در بوشهر
با تصویب در برنامه هفتم محقق می شود؛

پذیرش اسناد کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی در بوشهر

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از پذیرش اسناد کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی در بوشهر خبر داد و گفت: در صورت تصویب در برنامه هفتم، این مساله ضمانت اجرایی پیدا می کند.

علی باستین در حاشیه جلسه شورای توسعه شرق و غرب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل این شورا، تسهیل و توسعه سرمایه‌ گذاری در مناطق عضو است که امیدوارم موجبات رونق و توسعه بیش از پیش استان شود.

وی افزود: از جمله مزیت‌ های مهم این شورا، طرح‌هایی که نیاز مصوبه به شورای اقتصاد دارند، ظرف دو ماه تعیین تکلیف می‌ شوند.

باستین با بیان اینکه، اختیارات بانک ها برای پرداخت تسهیلات افزایش می‌یابد و تخصیص اعتبارات عمرانی ۱۰۰ درصد پرداخت می شود یادآور شد: این موضوع از مزیت های مهم شورای توسعه شرق و غرب است.

وی اضافه کرد: کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی از طریق ارائه مشوق های مالیاتی و تامین امنیت پایدار این استان ها از اهداف تشکیل این شورا به شمار می رود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: پایین آمدن نرخ تسهیلات بانکی در این استان ها از دیگر مزیت های شورای توسعه شرق و غرب است.

باستین از پذیرش اسناد کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی در استان‌های عضو خبر داد و تصریح کرد: تحقق این مساله، بخش زیادی از دغدغه های حوزه کشاورزی را رفع می‌کند.

وی افزود: شورای توسعه پایدار امنیت شرق و غرب کشور از سال ۸۶ تاسیس شد که ۹ استان در این شورا عضویت داشتند و با پیگیری های مدیریت استان، بوشهر نیز از اسفند سال گذشته، به عضویت این شورا در آمده است.

باستین بیان کرد: چهار کمیته تخصصی ذیل این شورا در استان بوشهر تشکیل دادیم که شامل کمیته اقتصادی، کمیته اجتماعی، کمیته امنیتی و کمیته فرهنگی است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: مزیت هایی که برشمردیم در صورت تصویب در قانون برنامه هفتم، ضمانت اجرایی پیدا می کنند.

کد خبر: ۲۳۱٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha