۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
توان انبار محصولات کشاورزی مازندران به ۹ ماه رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

توان انبار محصولات کشاورزی مازندران به ۹ ماه رسید

ساری - شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توان نگهداری و انبار محصولات کشاورزی در استان به ۹ ماه افزایش یافته است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی در استان اظهار داشت: نگهداری و ذخیره سازی تولیدات در انبارهای فنی در سال های گذشته از جمله دغدغه ها بود که اکنون این ظرفیت ارتقاء یافته است.

وی با اظهار اینکه توان و ظرفیت نگهداری محصولات در انبارها تا ۹ ماه رسیده است، افزود: این ظرفیت ایجاد شده سبب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در استان شده است.

وی با اشاره به برنامه طراحی شده برای جهش تولید و صادرات محصولات کشاورزی، میزان صادرات انواع محصولات را در سال گذشته ۴۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود میزان صادرات امسال جهش خوبی داشته باشد زیرا تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات روانه بازارهای هدف و خارجی شده است.

شهیدی فر، کشورهای حاشیه دریای خزر، هندوستان، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از جمله مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی استان بیان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تاکید کارگروه مقابله با قاچاق با چاه های غیرمجاز در حوزه کشاورزی از کشاورزان خواست تا آغاز سال زراعی نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی تولیدات ناخالص ملی را شامل می شود.

کد خبر: ۲۳٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha