۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
ارتقای سطح روابط ایران و عربستان ثبات اقتصادی برای منطقه به همراه می‌آورد
نماینده پارلمان بحرین:

ارتقای سطح روابط ایران و عربستان ثبات اقتصادی برای منطقه به همراه می‌آورد

نماینده پارلمان بحرین ضمن ابراز خرسندی از برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان، گفت: قطعا این اتفاق به نفع تمام کشورهای مسلمان خواهد بود و منطقه را به سمت ثبات اقتصادی پیش خواهد برد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعزیز الاول، ضمن استقبال و ابراز خرسندی از برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان، گفت: این اتفاق در سطح منطقه بسیار مهم است و بحرین قطعا از آن حمایت کرده و حتی معتقدیم بحرین نیز باید با ایران روابط خود را توسعه دهیم تا منطقه به ثبات برسد.

نماینده پارلمان بحرین در ادامه با تأکید بر اینکه لازم است دیدارها و سفرها میان ایران و عربستان افزایش یابد تا روابط نیز تقویت شود، عنوان کرد: ما به دنبال تقویت این فضا هستیم و معتقدیم این توسعه باعث ثبات اقتصادی برای همه کشورهای منطقه خواهد شد از این رو بحرین نیز از آن استقبال می کند.

وی همچنین به برقراری روابط میان ترکیه و مصر اشاره و بیان کرد: از سوی دیگر برقراری مجدد روابط ترکیه و مصر به عنوان دو کشور مهم مسلمان نیز می تواند رهاورد اقتصادی برای سایر کشورهای مسلمان داشته باشد و حمایت ها را افزایش داده و دخالت خارجی را کم کند.

عبدالعزیز الاول در ادامه با بیان اینکه موج جدید برقراری روابط میان کشورهای مسلمانی که تا کنون روابط آنها رو به سردی رفته بود، قطعا به ثبات امنیتی در منطقه خواهد انجامید، اذعان داشت: ما امیدواریم این موضوع میان همه کشورها و حتی ایران و بحرین نیز صورت گیرد تا شاهد هرچه بیشتر ثبات در منطقه باشیم.

نماینده پارلمان بحرین در پایان با اشاره به نقش برگزاری اجلاس مجمع مجالس آسیایی و گردهمایی کشورها، خاطرنشان کرد: از آنجایی که کشورهای مسلمان زیادی در این اجلاس حضور دارند، شرایط برای گفتگوهای حاشیه ای و تبادل نظر وجود دارد که نه تنها منافع آن شامل حال دولت ها بلکه شامل حال ملت های مسلمان خواهد شد و از این طریق می توانیم مقدمات توسعه روابط میان کشورهایمان را نیز رقم بزنیم.

کد خبر: ۲۳۱٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha