۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
معاملات بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی در بازار فیزیکی بورس انرژی
طی هفته گذشته رقم خورد

معاملات بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی در بازار فیزیکی بورس انرژی

در هفته گذشته تابلوهای هفت‌گانه بورس انرژی در مجموع میزبان ۳۲۱ معامله به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال بود.

به گزارش بازار به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، در سومین هفته معاملاتی تیرماه ۱۴۰۲، معادل ۹۸.۸۴ درصد از معاملات بورس انرژی ایران به بازار فیزیکی اختصاص داشت و به این ترتیب از دادوستد ۱۳۱ هزار و ۹۳۰ تن فرآورده هیدروکربوری در این بازار بیش از ۲۱ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال حاصل شد.

معاملات بازار برق
در هفته‌ای که گذشت بورس انرژی ایران میزبان دادوستد هشت میلیون و ۲۹ هزار کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر در تابلو برق سبز بود. به این ترتیب ارزش معاملات این تابلوی جدید بورس انرژی در این هفته به بیش از ۲۸۱ میلیارد ریال رسید. هم‌چنین از معامله ۷۴ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت برق در بازار فیزیکی، معاملاتی به ارزش بیش از ۸۶ میلیارد ریال ثبت شد. گفتنی است در هفته معاملاتی منتهی به ۲۱ تیر در بازار برق سلف نیز بیش از سه میلیون و ۴۶۶ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش سه میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال معامله شد.

در سومین هفته چهارمین ماه سال، شش هزار گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی دست‌به‌دست شد که ارزشی نزدیک به ۱۴۲ میلیارد ریال را رقم زد. هم‌چنین تابلوی اوراق گواهی ظرفیت میزبان دادوستد ۲۰۰ هزار ورقه به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال بود.

نفتا در صدر کالاهای معامله‌شده در رینگ داخلی
در هفته منتهی به ۲۱ تیر «نفتا» با دادوستدهایی به ارزش بیش از دو هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال صدرنشین معاملات رینگ داخلی بورس انرژی شد؛ «آیزوریسایکل»، «نفتای سبک»، «میعانات گازی» و «آیزوفید» در جایگاه‌های بعدی جدول کالاهای برتر معامله‌شده در این رینگ قرار گرفتند.

در رینگ بین‌الملل «گاز مایع» با بیش از سه هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال دادوستد، بیش‌ترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و «ته‌مانده برج تقطیر»، «ریفورمیت»، «حلال ۴۰۲» و «رافینیت۲» نیز میزان قابل توجهی از ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

عرضه‌کنندگان برتر
در سومین هفته تیرماه، شرکت‌های پالایش نفت آبادان با بیش از ۷۸ هزار و ۷۴۴ تن عرضه، پالایش نفت امام خمینی با ۳۵ هزار تن عرضه، پالایش نفت اصفهان با نزدیک به ۲۰ هزار تن عرضه، پتروشیمی بوعلی‌سینا با ۱۵ هزار تن عرضه و پالایش نفت بندرعباس با هفت هزار و ۵۵۰ تن عرضه برترین عرضه‌کنندگان در بورس انرژی بودند.

کد خبر: ۲۳۱٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha