۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
بودجه سال ۹۹  رکود بخش تقاضا را تشدید می کند

بودجه سال ۹۹ رکود بخش تقاضا را تشدید می کند

یک اقتصاددان گفت: رشد ۱۴ درصدی بودجه طرحهای عمرانی و رشد صفر استفاده از کالاها و خدمات در بودجه سال ۹۹ به مفهوم نصف شدن مصرف دولت می باشد که رکود در بخش تقاضا را تشدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احسان سلطانی با تحلیل بودجه سال ۹۹ نوشت: در بودجه سال آینده رشد بودجه عمومی دولت ۲۷ درصد و برآورد رشد شاخص قیمت کالاها و خدمات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال  ۱۳۹۷،   ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: در بودجه سال ۹۹ سهم رفاه اجتماعی و یارانه ها معادل  ۱۴۰ هزار میلیارد تومان با سهم ۲۵ درصدی و رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۷ است.

این اقتصاددان تاکید کرد: حقوق و دستمزد کارکنان دولت نیز ۱۱۳ هزار میلیارد تومان با سهم ۲۰ درصدی و رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ محقق شده است.

وی  با بیان اینکه بودجه طرح های عمرانی ۸۶ هزار میلیارد تومان است که سهم ۱۴ درصدی از کل بودجه و رشد ۱۴ درصدی در مقایسه با بودجه سال ۹۷ دارد.

سلطانی ادامه داد: سهم بازپرداخت بدهی ها در بودجه سال آینده معادل ۴۷ هزار میلیارد تومان است که این رقم سهم ۸.۳ درصدی از کل بودجه دارد و رشد ۵۳ درصدی در مقایسه با بودجه سال ۹۷ را نشان می دهد.

وی با تاکید براینکه بودجه سال ۱۳۹۹ به شدت انقباضی است، تصریح کرد: رشد حقوق و دستمزدها به میزان کمتر از نصف نرخ تورم، حداقل ۳۰ درصد رکود در بخش تقاضا را به دنبال دارد.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: رشد ۱۴ درصدی بودجه طرحهای عمرانی و رشد صفر استفاده از کالاها و خدمات که به مفهوم نصف شدن مصرف دولت می باشد، رکود در بخش تقاضا را تشدید خواهد کرد.

سلطانی در کانال تلگرامی خود یادآور شد: سهم و رشد بالای بازپرداخت بدهی ها نشان می دهد که یکی از مهمترین معضلات دولتها بدهی ها خواهد بود.

کد خبر: ۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha