۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
صادرات روسیه به چین بیشتر از واردات شد

صادرات روسیه به چین بیشتر از واردات شد

داده‌های اداره کل گمرک چین از افزایش مبادلات تجاری بین روسیه و چین و همچنین رشد حجم صادرات روسیه به بازار چین حکایت دارد.

به گزارش بازار، بر اساس داده‌های چین، حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ با ۴۰.۶ درصد افزایش به ۱۱۴.۵۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

چین در شش ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار کالا به روسیه صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، ۷۸.۱ درصد افزایش داشت، در حالی که صادرات روسیه به چین با ۱۹.۴ درصد افزایش به ۶۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار رسید.

داده‌ها حاکی از آن است که تراز تجاری به ارزش ۹.۹۷۹ میلیارد دلار به نفع روسیه است، زیرا صادرات روسیه به بازار چین بیشتر از واردات این کشور از چین است.

تنها در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حجم مبادلات تجاری بین روسیه و چین ۲۰ میلیارد و ۸۳۱ میلیون دلار بوده است و روسیه به چین ۱۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار کالا صادر کرده است در حالی که چین به ارزش ۹ میلیارد و ۵۵۱ میلیون دلار به روسیه کالا صادر کرده است.

از سوی دیگر نرخ روبل در برابر ارزهای اصلی امروز پنجشنبه افزایش یافت و در برابر دلار و یوان بیش از یک درصد افزایش یافت و به این ترتیب ارز روسیه بخشی از زیان‌های اخیر خود را جبران کرد.

تا ساعت ۱۵:۲۵ به وقت مسکو، نرخ دلار با ۱.۱ روبل (۱روبل = ۱۰۰ کوپک) کاهش یافت و به ۸۹.۷۷ روبل رسید.

در حالی که نرخ یورو با ۵۷ کوپک کاهش به ۱۰۰.۳۶ روبل رسید، نرخ یوان چین نیز با ۱۸ کوپک کاهش به ۱۰۰.۳۶ روبل رسید.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha