۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
۸۰ درصد از برنامه مدیریت مصرف برق در ادارات محقق شد
سخنگوی صنعت برق:

۸۰ درصد از برنامه مدیریت مصرف برق در ادارات محقق شد

سخنگوی صنعت برق گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف برق در ادارات که از ابتدای خرداد امسال آغاز شد، تاکنون ۸۰۵ مگاوات از هزار مگاوات برنامه ریزی شده این طرح محقق شده است.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به طرح مدیریت مصرف برق در ادارات گفت: با برنامه‌ریزی‌های وزارت نیرو امسال برای کاهش مصرف برق در بخش اداری، کنتورهای هوشمند به صورت لحظه‌ای و بر خط میزان مصرف را رصد می کنند و تاکنون از ۱۰۰۰ مگاوات آمده پیش بینی شده در این طرح، ۸۰۵ مگاوات محقق شده است.

وی افزود: کمتر از ۵ درصد واحدهای اداری که مشمول پرمصرف‌ها بودند، اخطار و تذکر گرفته‌اند و در برخی موارد با بی‌توجهی به اخطارها، برق آن‌ها قطع شده است.

رجبی مشهدی درباره کاهش مصرف برق ادارات گفت: برای تحقق ۲۰ درصد باقی‌مانده از این طرح نیازمند همکاری‌های لازم از سوی همه دستگاه‌ها هستیم تا با پایداری شبکه برق، از هفته‌های گرم پیش رو عبور کنیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در تهران ۶۰۰ مرکز تجاری بزرگ وجود دارد، ادامه داد: با مدیریت میزان مصرف برق مجتمع‌های تجاری و اداری می‌توانیم حدود ۳۰ مگاوات کاهش مصرف برق داشته باشیم که این میزان معادل مصرف برق ۳۰ هزار واحد مسکونی است.

وی افزود: با اقدامات بسیار ساده مانند تنظیم دمای وسایل سرمایشی، محیط‌های اشتراکی مراکز تجاری روی دمای ۲۵ درجه و بالاتر، خاموشی روشنایی‌های غیرضروری به خصوص در زمان اوج مصرف و همچنین استفاده نکردن از روشنایی‌های نمای بیرون مراکز تجاری و مغازه‌ها، می‌توان به مدیریت مصرف برق در این بخش کمک کند.

رجبی مشهدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به طور کامل این طرح در کشور اجرا شود، حدود ۳۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق خواهیم داشت که معادل مصرف برق استان خراسان جنوبی است.

کد خبر: ۲۳۱٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha