۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
حذف قوانین زائد زمینه بهبود فضای کسب و کار را فراهم می‌کند
نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم:

حذف قوانین زائد زمینه بهبود فضای کسب و کار را فراهم می‌کند

فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات کنونی اقتصاد به کارگیری متخصصان در وزارتخانه‌ها است، می گوید مجلس یازدهم باید با حذف قوانین زائد زمینه بهبود فضای کسب و کار را فراهم کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت توجه به وضعیت معیشتی مردم، گفت: دولت و مجلس باید با تعامل با یکدیگر راهکارهای مناسبی برای حل مشکل اقتصادی مردم تدوین کنند، به طور مثال مجلس می‌تواند با تسهیل قوانین کسب و کار، تقویت قوانین مربوط به اقتصاد داخلی، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و نظارت دقیق بر چگونگی اجرای قوانین زمینه بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی مردم را فراهم کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس می‌تواند با نظارت بر چگونگی تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین، دولت را مکلف به بهبود وضعیت اقتصادی کند، افزود: باید با افرادی که با استفاده از رانت های اطلاعاتی که به واسطه حضور در پست های مدیریتی به دست می آورند، برخورد شود.

دولت‌ها مهمترین مانع در مسیر اقتصاد مقاومتی بودند
وی با بیان اینکه دولت‌ها مهمترین مانع در مسیر اقتصاد مقاومتی بودند، اظهار کرد: مادامی که نگاه مسئولان به بیرون از کشور باشد، تولیدکننده داخلی روزبه‌روز تضعیف می‌شود و نمی‌توان بر راهبردهای داخلی تمرکز کرد.

فلاحی با بیان اینکه یکی از راهکارهای برون‌رفت از شرایط کنونی و مدیریت معضلات اقتصادی به کارگیری متخصصان در وزارتخانه‌ها به عنوان مشاور فعال است زیرا این افراد درک درستی از اقتصاد دارند، ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد سیاست زده شده است، مجلس یازدهم باید از رویکرد مبتنی بر سیاست زدگی جدا شده و از طریق حذف قوانین زائد و مزاحم زمینه بهبود فضای کسب و کار را فراهم کند.

کد خبر: ۲۳٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha