۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷
توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی بوشهر با ۶ کشور آسیایی و آفریقایی
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی بوشهر با ۶ کشور آسیایی و آفریقایی

بوشهر- حیدریه مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری بوشهر از توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی بوشهر با ۶ کشور آسیایی و آفریقایی خبر داد.

ضرغام حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری در یکسال اخیر از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال و معیشت مردم بهره برده است.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری بین‌المللی رشد محسوسی داشته و در بحث دیپلماسی اقتصادی، موفقیت‌های چشمگیری حاصل شده است.

مدیر کل سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی با کشورهای مختلف، بر اساس رویکرد کلان دولت مورد توجه و تاکید قرار دارد.

حیدریه با بیان اینکه، توسعه روابط دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله قطر در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد افزود: در یکسال اخیر هیات‌هایی از بنگلادش، قطر، عمان، آفریقای جنوبی، افغانستان و ... وارد استان شده و با ظرفیت‌ها و پتانسیل استان آشنا شده‌اند.

وی از توسعه بسترهای بهبود شرایط تعاملات اقتصادی با قطر خبر داد و گفت: ایجاد پست سازمانی رایزن بازرگانی ایران در قطر و تعیین رایزن مربوطه و ایجاد و فعال‌سازی مرکز توسعه تجارت ایران در قطر و همچنین ایجاد یک‌نهاد حقوقی ذیل مرکز تجاری ایران در قطر نیز پیگیری شده که امیدواریم اجرایی و عملیاتی شود.

حیدریه از احیای پایانه و اسکله مسافری بندر بوشهر خبر داد و ابراز داشت: مجموعا ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف این پروژه شده است.

وی از ساماندهی و بهسازی اسکله و گمرک دیر خبر داد و خاطر نشان کرد: بندر دیر پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و مواد غذایی ایران به قطر است و ۴۴ درصد صادرات ایران به قطر از طریق دیر صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: ۶ پروژه بزرگ بندری و دریایی با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در این بندر انجام شده است.

کد خبر: ۲۳۱٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha