۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
بلند مرتبه‌سازی در طرح اقدام ملی مسکن قزوین رواج نیابد
استاندار قزوین:

بلند مرتبه‌سازی در طرح اقدام ملی مسکن قزوین رواج نیابد

قزوین- استاندار قزوین با تاکید بر اینکه نباید بلند مرتبه‌سازی در طرح اقدام ملی مسکن قزوین رواج یابد، گفت: به منظور جلب رضایت متقاضیان، طرح اقدام ملی مسکن باید با رعایت پیوست‌های اجتماعی و توجه به فرهنگ و آداب و رسوم و سبک زندگی مردم شهرستان‌ها و متنوع اجرا شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی پور اظهار داشت: در اجرای ساخت و ساز برای گروه‌های مختلف مردم باید به همه نیازها توجه شده و مسکنی بسازید که رضایت بخش باشد.

وی افزود: یکی از چالش‌ها این است که در ساخت و سازها فقط داشتن نگاه اقتصادی و یا فنی جوابگو نیست و باید به پیامدهای اجتماعی و نیازهای فرهنگی و اجتماعی هم توجه شود.

ضرورت پیوست اجتماعی در اقدام ملی مسکن
استاندار قزوین بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن داشتن پیوست اجتماعی مهم است و باید بر اساس بافت فرهنگی، مطالبات، آداب و رسوم و سلایق مردم نسبت به طراحی مسکن اقدام شود.

جمالی پور اظهار داشت: در برخی شهرستان‌های استان متقاضیان مسکن از کشاورزان هستند و بدون شک روستایی و کشاورز هیچ علاقه‌ای به ساختمان‌های بلند مرتبه و برج ندارد و قرار نیست نحوه اجرای طرح‌های مسکن در همه مناطق یکسان باشد.

وی گفت: شاید در مرکز استان و شهر قزوین بلند مرتبه سازی جواب دهد اما در تاکستان و آوج و بویین زهرا باید خانه‌هایی با تراکم دو یا سه طبقه بسازید تا مردم در این خانه‌ها احساس آرامش و راحتی کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: تاکید جدی داریم بلند مرتبه سازی رواج نیابد و طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر دو تا سه طبقه بیشتر نشود.

کد خبر: ۲۳٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha