۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
رشد ۵.۲ درصدی اقتصادی در استان سمنان محقق شد
استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

رشد ۵.۲ درصدی اقتصادی در استان سمنان محقق شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان از تحقق رشد ۵.۲ درصدی در این استان خبر داد و گفت: سمنان تنها استان غیرنفتی کشور است که توانسته به این رشد اقتصادی دست یابد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به تحقق رشد اقتصادی در استان سمنان بیان کرد: طبق اعلام مرکز آمار کشور رشد اقتصادی در استان سمنان ۵.۲ درصد بوده که بعد از دو استان نفتی کشور یعنی بوشهر و هرمزگان رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه رتبه سوم پویاترین اقتصاد را در بین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۱ نشان از تحقق بسیاری از شعارهای دولت سیزدهم است، افزود: سمنان نخستین استان غیرنفتی کشور با رشد اقتصادی بالای پنج درصد است.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه تورم در این استان نیز طبق اعلام مرکز آمار کشور، از میانگین کشوری پائین تر است، ابراز کرد: همکاری خوب اصناف استان در تحقق این رکورد، بسیار موثر بوده است.

هاشمی با بیان اینکه تورم سال ۱۴۰۱ استان سمنان طبق اعلام مرکز آمار کشور، حدود ۴۸ درصد بوده است، ابراز کرد: سمنان در شاخص کل تورم نقطه ای در خرداد ماه توانست رتبه دوم در بین استان های کشور را کسب کند.

وی با بیان اینکه تورم خرداد ماه استان سمنان به لحاظ نقطه به نقطه ۳۸.۸ درصد بوده است، گفت: این رقم، دومین کمترین میزان تورم در بین استان های ایران اسلامی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه بح لحاظ کاهش بیماری نیز استان سمنان توانسته رتبه نخست کشور را در بین ۳۱ استان به دست بیاورد، گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۰۰ واحد راکد تولیدی در استان سمنان به تولید بازگشته است.

هاشمی با بیان اینکه شاخص ۶.۴ درصد بیکاری در استان سمنان در حالی طی سال ۱۴۰۱ ثبت شد که در برخی برهه ها مانند زمستان سال قبل حتی نرخ بیکاری استان به ۵.۷ درصد نیز رسیده بود، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای کاهش بیکاری در استان به کار بسته است.

وی با بیان اینکه سمنان با ۶.۴ درصد بیکاری در بین ۳۱ استان کشور توانسته رتبه اول را به دست بیاورد، گفت: طبق اعلام مرکز آمار کشور، این شاخص در ۱۸ سال اخیر یک رکورد محسوب می شود که به همت مسئولان و مردم استان کسب شد.

کد خبر: ۲۳۱٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha