۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
پیشرفت امیدبخش ۵ طرح خط انتقال آب دریا

پیشرفت امیدبخش ۵ طرح خط انتقال آب دریا

شانزدهمین نشست بررسی وضعیت خط انتقال آب دریا، امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور، برگزار و در گزارشی از پیشرفت مطلوب و امیدبخش ۵ طرح این خط، خبر داده شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر، امروز چهارشنبه در شانزدهمین نشست انتقال آب دریا، با توجه به اهمیت طرح‌های آب‌رسانی و اثرگذاری اجرای این طرح‌ها در رفع دغدغه‌های مردم، گفت: این طرح‌ها، به‌ویژه طرح‌های مربوط به انتقال آب دریا باید به عنوان یک اولویت مهم پیگیری شود تا خدمتی مهم از دولت سیزدهم به یادگار بماند.

معاون اول رئیس جمهور، گزارش‌ها از کارهای انجام شده برای انتقال آب دریا را امیدبخش ارزیابی کرد و افزود: لازم است برای برخی طرح‌ها که از برنامه زمان‌بندی شده عقب هستند، برنامه جبرانی تدوین شود تا تأخیر صورت گرفته، موجب کند شدن کار نشود و شاهد بهره‌برداری این طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی شده باشیم.

مخبر، همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم درباره طرح‌های انتقال آب دریا تأکید کرد و افزود: مردم درباره موضوع آب، حساسیت ویژه‌ای دارند و ضروری است که درباره اثر مثبت اجرای این طرح‌ها در تأمین آب شرب و صنعت، این اطلاع‌رسانی انجام شود.

در این نشست که وزرای نیرو، صمت و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشتند، روند پیشرفت ۵ طرح خط انتقال آب دریا، بررسی و تصمیماتی برای تأمین اعتبار، نیازها و ملزومات اجرای طرح‌ها اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، خط انتقال آب مسیر شرق که آب دریا را به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌رساند، از برنامه زمان‌بندی شده نیز جلوتر است؛ همچنین، طرح خط دو انتقال آب برای استان‌های کرمان و یزد که با حضور رئیس جمهور کلید خورده، به پیشرفت خوبی رسیده است و به‌زودی با رفع برخی موانع، شتاب بیشتری خواهد گرفت؛ علاوه بر این، پیشرفت مرحله اول خط انتقال آب به اصفهان، امیدواری‌ها برای حل مشکل آب در این استان تا یک سال آینده را دو چندان می‌کند.

بهره‌برداری آزمایشی از مکان دوم نمک‌زدایی در خط یک تا پاییز امسال و همچنین پیشرفت عملیات اجرایی خط ۵ انتقال آب برای استان فارس و مناطق همجوار نیز از دیگر نقاط امیدبخش این گزارش بود.

همچنین در این نشست، تصمیمات مهمی برای رفع موانع طرح‌های اضطراری تأمین آب و کمک به حل تنش آبی در چهار استان سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان و خراسان رضوی و شهرستان مشهد، اتخاذ شد.

به‌دست‌آوردن منابع آب ژرف و برنامه‌ریزی برای تحقق ۵ چاه آب ژرف تا پایان امسال، از دیگر موضوعات این نشست بود.

کد خبر: ۲۳۱٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha