۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
تشکیل اتاق فکر سازمان توسعه تجارت در راستای صیانت از صادرات
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت خبر داد

تشکیل اتاق فکر سازمان توسعه تجارت در راستای صیانت از صادرات

قمری، مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی از فعالیتهای علمی و پژوهشی سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت: اتاق فکر کارشناسی و علمی به عنوان یکی از زیربخشهای کمیته پژوهش سازمان با هدف ارائه راهکارهای علمی صیانت از صادرات و تامین منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین الات بخش تولید تشکیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی، توسعه صادرات تنها راهکار رفع مشکلات اقتصادی بوده و هماهنگی هر چه بیشتر اقتصاد داخلی و تجارت خارجی راهکار برون رفت از شرایط فعلی است.

وی افزود: میزان پیش بینی شده برنامه صادرات در سال‌جاری ۴۱ میلیارد دلار اعلام شده و مسئولیت بخش‌های علمی و کارشناسی در خصوص ارائه راهکارهای اجرایی مبتنی بر مبانی علمی و همچنین تجربه سایر کشورها در این خصوص با اهمیت خواهد بود.

عضو کمیته پژوهش سازمان توسعه تجارت ایران مسئولیت این سازمان در کارگروه ماده ۱ و کارگروه مدیریت صادرات با هدف مدیریت واردات از طریق تعرفه ها و ممنوعیت‌ها و همچنین وضع عورارض صادراتی را واجد اهمیت دانست و تغییر نگاه بخشی به نگاه ملی را خواستار شد.

قمری وضع عوارض صادراتی در زمان‌ها و فصل‌های خاص را تصمیمی اثر گذار بر ساختار تجارت خارجی کشور عنوان کرد و گفت: توجه علمی به هزینه فرصت کاهش صادرات و ارز آوری و کسب درآمد از طریق وضع عوارض صادرات و همچنین تغییر تعرفه واردات به عنوان یکی از متغیرهای اثر گذار بر سطح عمومی قیمتها، نیاز به مطالعه دارد.

 وی تشکیل اتاق فکر کارشناسی و علمی را، با توجه به دستور معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص به روز رسانی تعرفه ها در موافقتنامه های دو یا چند جانبه در گام اول حرکتی بدیع عنوان کرد و افزود: اتاق فکر کارشناسی و علمی کارگروه ماده ۱ و کارگروه مدیریت صادرات به عنوان یکی از زیربخشهای کمیته پژوهش سازمان با هدف ارائه راهکارهای علمی صیانت از صادرات و تامین منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین الات بخش تولید تشکیل شده است.

کد خبر: ۲۳٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha