۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
حمایت از تولید و کشاورزان با سنددار کردن زمین های کشاورزی
رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد

حمایت از تولید و کشاورزان با سنددار کردن زمین های کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با سنددارشدن اراضی، زمین های کشاورزی هویت پیدا می کنند و از تولید حمایت شده و کشاورزان از منزلت بیشتری برخوردار می شوند.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی در نشست با اعضای هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی ایران گفت: با سنددارشدن اراضی کشاورزی می‌توان به آمارهای دقیقی از وضعیت مساحت زمین‌های کشاورزی رسید و برنامه ریزی مناسب تری را انجام داد و به مرحله اجرا رساند.

حمایت از تولید و کشاورزان با سنددار کردن زمین های کشاورزیوی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۴ درصد اراضی کشاورزی سندارشده بوده که اکنون به ۳۷ درصد افزایش یافته و به نحوی برنامه ریزی شده که تا پایان دولت، تمامی اراضی کشاورزی کشور سنددار شوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، رفع تداخلات ارضی را از دیگر اولویت‌های این سازمان خواند و اضافه کرد: با رفع تداخلات ارضی، حق و حقوق مردم و کشاورزان داده و تعیین تکلیف می‌شود و زمینه برای صدور سریع‌تر اسناد کشاورزی فراهم می‌آید.

افلاطونی تاکید کرد: با اجرای طرح تجمیع و یکپارچه سازی اراضی به دنبال جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی هستیم همه باید از اراضی کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی کشور است حفاظت کنند.

در این دیدار کاکاوند مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی ایران، حمایت از تولید و کشاورزان را از وظایف اصلی این مجمع خواند و از سیاست سازمان امور اراضی در حفظ زمین‌های کشاورزی قدردانی کرد و گفت: مجمع خبرگان کشاورزی ایران آمادگی خودرا برای همکاری در حوزه حفظ زمین و توسعه کشاورزی کشور اعلام می‌نماید.

کد خبر: ۲۳۰٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha