۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
بلاکچین و نقش آن در توسعه تجارت بین المللی ایران

بلاکچین و نقش آن در توسعه تجارت بین المللی ایران

اگر از بلاکچین استفاده موثری داشته باشیم به راحتی میتوانیم دلار ویورو را از چرخه مبادلات خارجی حذف کنیم.

به گزارش بازار، مهدی نادعلی زاده مدیرعامل هلدینگ بین المللی اطلس در یادداشتی  نوشت:

بلاکچین یک فن اوری مبتنی بر علم است. همانگونه که تمام علوم وتکنولوژی ها می تواند دستاوردهای مثبت ومنفی داشته باشد بلاکچین هم ازاین قاعده مستنثی نیست.
امروزه به دلیل تحریم های ظالمان استکبار و کشورهای همسو با دول استکباری نسبت به مردم کشورمان نیازداریم تا از علم بلاکچین برای توسعه تجارت بین المللی استفاده کنیم.
بهتراست با سیستم بانکی اختصاصی  واستفاده از بلاکچین برای تجارت بین المللی  تحریم را بی اثر بسازیم اما تعجب می کنم که چرا بانک مرکزی روی مزایای استفاده از بلاکچین تمرکز نمی کند وبه نظر می رسد در سیستم بانکی دچار خود تحریمی هم هستیم.
اگر از بلاکچین استفاده موثری داشته باشیم به راحتی میتوانیم دلار ویورو را از چرخه مبادلات خارجی حذف کنیم.
نکته دیگر در حوزه بلاکچین رویکرد منفعلانه سیستم بانکی کشورمان است و بهتراست رویکرد هوشمندانه ای داشته باشیم. برای منافع ملی تصمیمات سریع وقاطع تری بگیریم.  
امروزه شاهدیم که کشورهای همسایه ومنطقه دارند از فرصت بلاکچین وتوکنایز به خوبی برای توسعه اقتصادی کشورشان وامنیت اقتصادی یین المللی بهره می برند. در این مسیر بلاکچین در این کشورهای از حمایت های ویزه دولت استفاده می کنند وبه موفقیت های بین المللی بسیارعالی دست یافتند.
چه بخواهیم وچه نخواهیم در آینده نزدیک بانکه از چرخه مالی حذف می شوند. تجارت به دست مردم گردش خواهد داشت. حالا شاید بتوانیم اگر با همین شرایط جلو برویم جزو اخرین ها در جهان بلاکچین شویم در صورتی که خوب فکر کنیم و به موقع عمل کنیم شرایط توسعه بین الملی کشور را بهبود ببخشیم.
در حوزه بلاکچین راهکارهای را شرکت اطلس در حوزه توسعه اقتصادی داخلی وخارجی دارد. به همین دلیل با استفاده ازتوان نخبگان برجسته این علم در کشور پلتفرم اختصاصی در حوزه بلاکچین را طراحی کردیم. پلتفرم طراحی شده از تکنولوژی های نوین وروز دنیا بهره برده و سیستم بسیار امن وپیشرفته ای دارد.
با استفاده از بلاکچین و پلتفرم رمز ارز اطلس به راحتی می توان دلار ویورو را در تجارت بین المللی کنار گذاشت وبه سرعت به سمت توسعه اقتصادی کشور گام برداریم. امید واریم سیسم بانکی به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد تا بسترتوسعه اقتصادی را فرهم کند.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha