۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
پرداخت ۹۷ هزار میلیارد تومان در قالب مالیات بر ارزش افزوده برای بخش سلامت
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد

پرداخت ۹۷ هزار میلیارد تومان در قالب مالیات بر ارزش افزوده برای بخش سلامت

از سال ۱۳۹۳ تاکنون، بیش از ۹۷ هزار میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت مصرف در حوزه سلامت مردم پرداخت شده که ۹ هزار میلیارد تومان آن مربوط به ۳ ماهه اول سال جاری است.

به گزارش بازار، سید محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همزمان با هفته فرهنگ مالیاتی ضمن بازدید از ادارات کل امور مالیاتی و گفتگو با پرداخت ۹۷ هزار میلیارد تومان در قالب مالیات بر ارزش افزوده برای بخش سلامتهمکاران و تبریک این ایام و خداقوت به آنان، به پرداختی‌های نظام مالیاتی در حوزه‌های خدمات عمومی و اجتماعی، این موضوع را در افزایش سطح تمکین مؤدیان موثر دانست و گفت: وقتی می‌توانیم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده را به نحو مطلوب و شایسته‌ای تحقق ببخشیم که نزد مردم رضایت نسبی از پرداخت مالیات ایجاد نماییم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به آمار پرداختی نظام مالیاتی به حوزه بهداشت و سلامت اشاره و تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون، بیش از ۹۷ هزار میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت مصرف در حوزه سلامت مردم پرداخت شده که ۹ هزار میلیارد تومان آن مربوط به ۳ ماهه اول سال جاری است.

سبحانیان خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون بیش از ۲۷۱ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای کشور و از سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز به وزارت ورزش و جوانان جهت توسعه ورزش همگانی پرداخت شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه نهادینه سازی مالیاتی در جامعه را از رویکردهای اصلی نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید برشمرد و گفت: در این راستا اصحاب رسانه، نخبگان علمی و دانشگاهی و نهادها و تشکل ‌های اجتماعی و فرهنگی می‌توانند یاریگر ما باشند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش تمکین و رضایت خاطر مردم و مؤدیان از نظام مالیاتی کشور گفت: از طریق تبیین آثار پرداخت مالیات و نحوه مصارف درآمدهای مالیاتی در حوزه‌های مختلف خدمات عمومی و اجتماعی همچون حوزه سلامت و آموزش می‌توان برای نیل به این مهم گام برداشت.

کد خبر: ۲۳۰٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha