۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
ساز و کارهای معیوب برای تولید و توزیع کالاها در بازار اصلاح شود
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

ساز و کارهای معیوب برای تولید و توزیع کالاها در بازار اصلاح شود

تبریز- معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: ساز و کارهای معیوب برای تولید و توزیع کالاها در بازار اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی جهانگیری دیشب در جلسه کمیسیون تنظیم بازار آذربایجان ‌شرقی که در تبریز برگزار شد با اشاره به اشکالات طرح تولید و توزیع کالاها در بازار گفت: باید نظام تولید و توزیع کالا اصلاح شود.

وی با بیان اینکه نظارت ها بر بازار باید سیستمی باشد، ادامه داد: نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات در جای خود لازم است ولی این نظارت‌ها باید سیستمی بوده و منجر به اصلاح سازوکارها شود.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: وظیفه کمیسیون تنظیم بازار استان قیمت‌گذاری و کنترل قیمت‌ها نیست، بلکه برخورد با عوامل برهم‌ زننده نظم بازار و ایجاد ناامنی روانی است.

جهانگیری با بیان اینکه در حال حاضر تنظیم بازار باید با این رویکرد انجام شود، گفت: البته این کار باید در زمان آرامش انجام می‌ شد.

وی گفت: اگر سازوکارهای معیوب در تولید و توزیع کالاها اصلاح نشود دوباره شاهد تخلفات خواهیم بود، بنابراین اولویت کمیسیون تنظیم بازار باید اصلاح این سازوکارها باشد.

وی افزود: تنظیم و کنترل بازار به معنی جلوگیری از تخلفات است و برای این منظور سازوکارهای تولید و توزیع کالاهای اساسی باید شناسایی و نقاط ضعف آنها اصلاح شود.

جهانگیری با اشاره به ایجاد ثبات نسبی در بازار کالاهای اساسی و حتی کاهش قیمت برخی اقلام در اثر نظارت‌های صورت گرفته، اظهار داشت: گزارش‌های نظارتی دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید با تحلیل و بررسی وضعیت بازار همراه بوده و ابعاد مختلف مسأله در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۲٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha