۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کارگروه تامین مالی پروژه‌های حوزه مسکن تشکیل جلسه داد

کارگروه تامین مالی پروژه‌های حوزه مسکن تشکیل جلسه داد

با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و تعدادی از فعالان اقتصاد مسکن و بازار سرمایه، کارگروه تامین مالی حوزه مسکن و شهرسازی تشکیل جلسه داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و تعدادی از فعالان اقتصاد مسکن و بازار سرمایه، کارگروه تامین مالی حوزه مسکن و شهرسازی تشکیل جلسه داد.

در این نشست تخصصی بیانیه تدوین شده از سوی متخصصان و صاحب نظران حوزه مسکن و شهرسازی مورد تشریح قرار گرفت و در خصوص موارد مرتبط با پیشرانی پروژه‌های نهضت ملی مسکن بحث و تبادل نظر شد. در این جلسه از کارگروه تامین مالی پروژه‌های مسکن و شهرسازی، بخش املاک و مستغلات به عنوان مهم‌ترین حوزه مطرح پیشران در نظام اقتصادی کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس آنچه متخصصان بر آن اتفاق نظر دارند وجود ارتباطات وسیع این صنعت مولد با سایر بخش های صنعتی باعث شده است نوسانات شرایط اقتصاد کلان بر بازار تقاضای آن شامل قدرت خرید مصرف کنندگان نهایی اثر گذار است و متعاقبا تاثیر بسزایی بر شرایط اقتصادی عرضه در سایر منابع داشته باشد.

در بیانیه تدوین شده و مورد بررسی قرار گرفته در این جلسه کارگروه تامین مالی مسکن به طراحی دو سیستم منطبق با هم شامل یک سیستم حکمرانی و توسعه‌گری فنی و مهندسی شهرسازی و همچنین یک سیستم کارای باز توزیع تامین مالی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اشاره شد. این نظام تامین مالی جامع می تواند از سویی بازار املاک مسکونی و تجاری را برای تمامی اقشار مختلف و دهک های پایین درآمدی در دسترس قرار دهد و از سوی دیگر نقش نظارتی و حاکمیتی دولت را از نقش اجرایی مردم (بخش خصوصی و تعاونی) حتی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های شهرسازی تفکیک کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است :طراحی و اجرای یک نظام مالی مناسب و هوشمندانه برای به تحرک وادار کردن منابع مالی ارزی و ریالی و حتی منابع غیر مالی به جهت توانمند سازی مردم برای خرید یا ساخت واحد مسکونی همواره دغدغه دولت مردان بوده است چراکه می تواند از بروز بحرانهای اقتصادی در این حوزه جلوگیری کند و اعتماد اجتماعی را افزایش دهد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این نشست تخصصی مقرر شد جهت تبیین چالش‌های حوزه تامین مالی بخش مسکن و ارایه راهبرد مناسب، جلساتی بین نخبگان تامین مالی و اقتصاد املاک، مستغلات و مسکن و خبرگان تامین مالی پروژه از متخصصان حوزه بازار، سرمایه، بازار پول، اقتصاد تعاونی، سازمان امور مالیاتی، مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، برخی فعالان غیر دولتی صنعت احداث و انبوه‌سازی و همچنین فعالان دانش بنیان جهت بررسی و تجمیع چالش‌ها و راهکارها مجموعه مسایل اقتصادی تولید مسکن اقتصادی تولید مسکن و تامین مالی پروژه‌های کشور احصا شده است، برگزار شود و با تلاش تمامی متخصصان این حوزه در رونق و پیشرانی هرچه بیشتر پروژه‌های حوزه مسکن و شهرسازی اقدام شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      2 0
      با این جلسه ها حتما مسکن و ملک گرانتر خواهد شد