۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
توجه به امنیت غذایی و ممنوعیت تعرفه گذاری بر صادرات محصولات کشاورزی؛ محور پیشنهادات در برنامه هفتم
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

توجه به امنیت غذایی و ممنوعیت تعرفه گذاری بر صادرات محصولات کشاورزی؛ محور پیشنهادات در برنامه هفتم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما در راستای پیشنهاداتمان به برنامه هفتم توسعه،موضوع تعرفه بر صادارت محصولات کشاورزی را تحت هر شرایطی ممنوع کرده ایم که البته باید مصوب شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری، با اشاره به پیشنهادات کمیسیون متبوع خود درباره برنامه هفتم توسعه بیان کرد: احکام اجرایی برنامه ششم توسعه بیش از ۳۰ درصد نبوده و اجرای این احکام در بخش کشاورزی بسیار ناچیز بوده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون در موضوعاتی همچون آب، بخش کشاورزی و محیط زیست برنامه ریزی کرده است، بیان کرد: کمیسیون برنامه هایی را پیاده کرده است که مسیر برای توسعه بخش کشاورزی سهل الوصول شود چراکه این بخش بزرگترین بخش اقتصادی کشور است و سه برابر صنعت بازدهی دارد.

عسکری با بیان اینکه بخش کشاورزی ۴ و نیم میلیون بهره بردار دارد،تاکید کرد: ۳۵ درصد از موضوع اشتغال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه موضوعاتی نظیر ، بهینه سازی آب و خاک، محیط زیست، امهال و استمهال وام های مربوط به بخش کشاورزی،یارانه به نهاده های بخش کشاورزی، توسعه زیرساختی، صادرات محصولات کشاورزی از جمله اولویت های جدی و اساسی ما در برنامه هفتم توسعه است،تاکید کرد: همچنین امنیت سرمایه گذاری از جمله نکات مهم در این بخش است لذا ما در برنامه هفتم توسعه تاکید داریم هر فردی که قصد دارد در حوزه کشاروزی سرمایه گذاری کند مسیر فعالیتش باید هموار شود تا این فرد بی دغدغه سرمایه گذاری خود را انجام دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دنیا امروز به دنبال محصولات ارگانیک است، اظهار کرد: ما یک جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری پیرامون خود داریم و این جمعیت علاقمند هستند که از محصولات کشاورزی ما استفاده کنند که این یک ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی برای ارز آوری دارد.

عسکری با بیان اینکه بخش کشاورزی می تواند در راستای تحقق شعار سال فضا را عملیاتی کرده و بستر سازی لازم را داشته باشد،ادامه داد: بخش امنیت غذایی یکی از نکات بسیار مهم است لذا امروز دنیا به دنبال امنیت غذایی است و هر کشور و ملتی در حوزه امنیت غذایی با برنامه حرکت نکند حتما آسیب می بیند.

عسکری با بیان اینکه موضوع امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه به صورت ویژه دیده شده است،بیان کرد: ما کاری کردیم که کشاورز بتواند با انگیزه زیادی دست به تولید بزند لذا تولید بیشتر و با کیفیت تر فضای صادرات را مهیا می کند و البته ما این فضا را مهیا کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در راستای پیشنهاداتمان به برنامه هفتم توسعه، تعرفه بر صادارت محصولات کشاورزی را تحت هر شرایطی ممنوع کرده ایم البته باید نهایی شود، لذا این وظیفه دستگاه اجرایی است و باید پای کار بیاید.

عسکری تاکید کرد: همچنین ما گفتیم دولت باید الگوی کشت و کشت قراردادی را در اولویت قرار دهد که کشاورز ما بتواند با انگیزه بالایی قرارداد کار امضا کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرادات در زمینه تاخیر در زمان کشت بیان کرد: زمان کشت به هر میزان به تاخیر بیافتد در افزایش عملکرد مشکل ایجاد خواهد کرد. لذا راهکارهای رفع این مشکل را در برنامه هفتم توسعه درنظر گرفتیم که ان شاءالله بتوانیم حول محور فضاهای ایجاد شده، یک کشاورزی ارزشمندی را به وجود بیاوریم.

کد خبر: ۲۳۰٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha