۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
بهترین ارز دیجیتال ارزان آینده دار برای سرمایه گذاری کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال ارزان آینده دار برای سرمایه گذاری کدام است؟

بسیاری از ما طعم این حسرت را چشیده‌ایم که چرا پدر یا پدربزرگمان در دوران جوانی زمینی که آن زمان ارزان بوده را نخریده است تا امروز از ملاکان پولدار شهر باشیم.

بازار: بسیاری از ما طعم این حسرت را چشیده‌ایم که چرا پدر یا پدربزرگمان در دوران جوانی زمینی که آن زمان ارزان بوده را نخریده است تا امروز از ملاکان پولدار شهر باشیم. ممکن است در شرایط فعلی که ارزهای دیجیتال اغلب ارزان هستند، کارشناسی شما را دعوت کرده باشد که برای خرید اتریوم به صرافی تبدیل مراجعه کنید؛ اما این امکان خرید را پشت گوش انداخته باشید.

بهترین ارز دیجیتال ارزان آینده دار برای سرمایه گذاری کدام است؟

کدام ارز دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب است؟

یا این که فکر کنید چرا زمانی که بیت‌کوین یک ارز دیجیتال ارزان آینده‌دار بود چندتایی از آن نخریدیم تا حالا زندگی‌مان ازاین‌رو به آن رو بشود و بتوانیم با خیال راحت و آسوده زندگی کنیم. آیا چنین فرصت‌هایی بار دیگر برای ما پیش خواهد آمد؟ ممکن است هر روز با چنین فرصت‌هایی مواجه شده باشیم؛ اما نادیده‌اش گرفته باشیم؟

شاید نکته این باشد که وقتی دارایی‌ها ارزان هستند کمتر کسی به سراغ آن‌ها می‌رود و در نقطه اوج و گرانی است که با افزایش سروصداها در رسانه‌ها عده زیادی به سراغ دارایی‌هایی مثل ارزهای دیجیتال یا سهام می‌روند و ممکن است در آن زمان سود لازم را نبرند.

در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های شناخت ارز دیجیتال ارزان آینده ‌دار برای سرمایه‌گذاری آشنا کرده و سپس نمونه‌هایی از این رمزارزهای ارزان‌قیمت به شما معرفی کنیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال ارزان آینده دار یعنی چه؟

چه نوع ارزهایی را می‌توانیم در دسته ارزهای دیجیتال ارزان و آینده‌دار قرار دهیم؟ آیا هر رمزارزی که قیمتی زیر ۱۰ دلار یا ۵ دلار یا ۱ دلار داشته باشد در این دسته قرار می‌گیرد؟ معیار ما برای ارزان بودن چیست؟ چه معیاری برای سنجش آینده‌دار بودن یک رمزارز داریم؟ آیا می‌توانیم بدون معیار معین و مشخص راجع به قراردادن یک ارز دیجیتال در این دسته‌بندی‌ها قضاوت کنیم؟

ارزان یا گران؟ چه‌طور تصمیم بگیریم؟

باید توجه داشت در بازارهای مالی معیار تصمیم‌گیری برای ارزان بودن یا گران بودن یک دارایی خاص ارزش ذاتی آن دارایی است و نه قیمت آن.

به‌عنوان نمونه ممکن است قیمت سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون تومان باشد؛ ولی باتوجه‌به قیمت طلای جهانی و قیمت فعلی دلار محاسبه کنیم که قیمت ذاتی آن باید ۱۵ میلیون تومان باشد. در این صورت با این که عدد ۱۰ میلیون ممکن است عدد بزرگی به نظر برسد؛ ولی در چنین شرایطی سکه بهار آزادی بسیار ارزان محسوب می‌شود و قطعاً خرید آن می‌تواند سودده و به‌صرفه باشد.

در ارزهای دیجیتال هم شرایط به همین‌گونه است لازم است با سنجیدن شرایط بنیادی هر رمزارز، ارزش ذاتی آن را محاسبه کنیم یا با مراجعه به کارشناسان تحلیل بنیادی به ارزش ذاتی حدودی آن ارز دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری بر شت کوین ها

عوامل مؤثر در آینده‌دار بودن یک ارز دیجیتال

عوامل متعددی در آینده‌دار بودن یک ارز دیجیتال مؤثر هستند. برای اطمینان از آینده‌دار بودن یک رمزارز خوش‌قیمت لازم است موارد زیر را رعایت کنیم:

  • بررسی دقیق و موشکافانه وب‌سایت پروژه، شبکه‌های اجتماعی، سپیدنامه (Whitepaper)، تحقیق راجع به تیم پروژه، مشاوران و سرمایه‌گذاران اولیه و سوابق آن‌ها
  • مطالعه سوابق و نمودار قیمت
  • بررسی کاربردی بودن پروژه در جهان واقعی
  • بررسی فاکتورهای مالی و بازاری:
  • ارزش بازار: داشتن ارزش بازار بالا می‌تواند نشانه مثبتی باشد؛ ولی کافی نیست (حداقل ارزش بازار بالای ۱ میلیارد دلار)
  • حجم معاملات: داشتن حجم معاملات روزانه بالا می‌تواند نشانه بسیار خوبی برای رمزارز باشد (حداقل ۱ میلیون دلار گردش در ۲۴ ساعت مالی)
  • شاخص تعداد توکن‌های قابل استخراج و استخراج‌شده و نسبت آن‌ها (بین ۱۰ میلیون تا ۱ میلیارد سکه در حال گردش داشته باشند).

معرفی چند پروژه رمزارزی ارزان و آینده دار

حالا که معیارهای تشخیص رمزارزهای ارزنده و آینده‌دار را شناختیم به معرفی چند مورد از رمزارزهایی که از نظر کارشناسان و اهل‌فن در حال حاضر ارزان و آینده‌دار شناخته می‌شوند می‌پردازیم.

بهترین ارز دیجیتال ارزان آینده دار برای سرمایه گذاری کدام است؟

پروژه‌های رمزارزی آینده‌دار و با قیمت مناسب برای خرید و نگهداری

پیش از معرفی لازم است تکرار کنیم که استفاده از راهنمایی‌ها و سخنان کارشناسان برای شناسایی دارایی‌های ارزنده می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ اما در نهایت مسئولیت بررسی نهایی و انتخاب موارد سرمایه‌گذاری با خود شخص سرمایه‌گذار است؛ چون تنها اوست که از منفعت یا زیان سرمایه‌گذاری سهم خواهد داشت.

  • ارز دیجیتال ترون (TRX)

ترون علی‌رغم قیمت پایینش همیشه در میان برترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو قرار داشته است و اخیراً در میان ۱۵ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار رتبه‌بندی شده است.

ترون ابتدا به‌صورت یک رمزارز بر پایه ERC-20 منتشر شد اما خیلی زود شبکه بلاک‌چین خود را منتشر کرده و به روی آن منتقل شد. این رمزارز از قراردادهای هوشمند، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) و دیگر سیستم‌های بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند. ترون خود را به‌عنوان رقیبی برای اتریوم به‌عنوان پلتفرم اجرای dApp معرفی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده رمزارز ترون که مزیت خوبی برای آن محسوب می‌شود امکان انجام ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه است که آن را به سکویی محبوب برای ایجاد برنامه‌هایی با امکان تولید محتوای زیاد به‌وسیله کاربران تبدیل می‌کند.

پلتفرم ترون با داشتن بلاک‌چینی با طراحی بسیار خوب جایگاه ویژه خود را در بازار یافته است و توانسته است با استفاده از سازوکار اجماع اثبات سهام نمایندگی، سازوکار اجماعی سریع و دوستدار محیط‌زیست از خود ارائه داده و با مصرف اندک انرژی و ایجاد پایگاهی مناسب برای dAppها مزیت خوبی برای خود ایجاد کند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد ترون بتواند در آینده وضعیت قیمتی بهتری نسبت به حال حاضر داشته باشد.

بهترین ارز دیجیتال ارزان آینده دار برای سرمایه گذاری کدام است؟

معرفی پروژه‌های ترون، ریپل، RENO و کاردانو با آینده مناسب در بازار رمزارزها

  • ریپل (XRP)

ریپل بر خلاف ارزان‌قیمت بودنش نقش بسیار مهمی در بازار ارزهای دیجیتال داشته است. این رمزارز همواره در میان برترین رمزارزها قرار داشته و در طوفان حوادث توانسته است سهم بازار خود را تا حد خوبی حفظ کند. از ریپل به‌عنوان سویفت بازار رمزارزها یاد می‌شود و با کاربرد جذاب خود در صورت برطرف‌شدن موانع قانونی می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و جایگزین خوبی برای مبادلات بین‌بانکی جهانی باشد. ریپل هنوز راه درازی برای پیمودن دارد و پتانسیل بالایی برای تبدیل‌شدن به یکی از غول‌های بازار در آن دیده می‌شود.

  • REN

پروژه ‌REN‌ یک توکن مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم (ERC-20) است که برای ایفای نقش نقدینگی میان بلاک‌چین‌های مختلف و تسهیل مبادلات میان این پلتفرم‌ها به وجود آمده است. این پروژه برای حل مسائل موجود در بستر DeFi کار کرده و اجازه می‌دهد پروژه‌های DeFi با رمزارزهای بیرونی مانند بیت‌کوین ارتباط برقرار کنند. به نظر می‌رسد این پروژه مشتقات بسیاری داشته و می‌تواند به جایگاه خوبی در بازار رمزارزها برسد؛ ولی همیشه لازم است تحقیقات نهایی را خود شما به‌عنوان سرمایه‌گذار انجام دهید تا خرید موفقی داشته باشید.

  • کاردانو (ADA)

پروژه کاردانو طی سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مشهورترین پروژه‌های بازار رمزارزها بعد از بیت‌کوین و اتریوم شناخته شده است. این پروژه با اجازه دادن قراردادهای هوشمند موازی زیرساخت خوبی برای ایجاد توکن‌های جدید ایجاد می‌کند. باتوجه‌به این که سازوکار اجماع این رمزارز از نوع اثبات سهام نمایندگی است سرعت بسیار بالایی در انجام تراکنش‌ها دارد و همچنین با مصرف انرژی کمتر دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود و از این نظر مزیت خوبی ایجاد کرده است. همچنین این پروژه کاربردهایی در بخش کشاورزی و توسعه محصولات این بخش دارد که آن را متمایز کرده است. توسعه کاردانو به ایجاد شراکت با پروژه‌های موجود و همچنین جدید بستگی دارد که امیدوار است در سال‌های آینده بتواند مشارکت‌های بیشتری کسب کرده و بزرگ‌تر شود.

کلام آخر

در این مقاله ابتدا با مفهوم ارزان بودن و گران بودن در مورد دارایی‌های بهادار و در بازارهای مالی آشنا شدیم، سپس معیارهای دارایی‌های ارزشمند و آینده‌دار را شناختیم و در نهایت تعدادی از ارزهای دیجیتال ارزان آینده‌دار را برای آشنایی بیشتر شما معرفی کردیم. امیدواریم با بررسی شخصی بتوانید از چنین رمزارزهایی حداکثر استفاده و کسب سود را ببرید.

کد خبر: ۲۳۰٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha