۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
اروپایی‌ها نسبت به کوتاهی خود در قبال برجام پاسخگو باشند
سخنگوی وزارت امور خارجه:

اروپایی‌ها نسبت به کوتاهی خود در قبال برجام پاسخگو باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کشورهای اروپایی بجای اتهام زنی نسبت به کوتاهی خودشان در قبال برجام پاسخگو باشند. آنها بدانند ایران این حق را برای خودش محفوظ میداند که واکنش جدی، متناسب و متوازن نشان دهد.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص نشست اخیر شورای امنیت در قبال قطعنامه ۲۲۳۱ و پاسخ ایران به این اقدام، اظهارداشت: تحریم های یکجانبه به عنوان ابزاری غیرقانونی توسط آمریکا و متحدین اروپایی آن علیه ایران به طور متوالی استفاده شده است.

وی گفت: توسل به این تحریم‌ها، غیرقانونی و نقض حقوق قانونی ملت ایران و نقض حقوق بشر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در خصوص موضوعات مرتبط با برجام هم متاسفانه آمریکا غیرقانونی از برجام خارج شد و اروپایی ها هم از تعهداتشان اجتناب کرده و نتوانستند نقصان حضور آمریکا در برجام را جبران کنند.

کنعانی افزود: معتقدیم سه کشور اروپایی به اندازه آمریکا در نقض تعهدات برجام کوتاهی کردند و باید پاسخگو باشند و اینکه به رغم این وضعیت در موضع مدعی نشسته و علیه ایران اتهاماتی را مطرح و تحریم هایی را علیه ایران وضع می‌کنند کاملا غیرقانونی است.

وی افزود: این اقدامات غیر سازنده و در مسیری بی نتیجه است که سالهاست آمریکا و اروپا طی کرده و بدین ترتیب یک چهارچوب چندجانبه برای حل و فصل اختلافات مهم را مخدوش و ناکارآمد کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: کشورهای اروپایی بجای اتهام زنی نسبت به کوتاهی خودشان در قبال برجام پاسخگو باشند.

کنعانی گفت: ایران این حق را برای خودش محفوظ میداند که واکنش جدی متناسب و متوازنی را نشان دهد.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha