۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
صدور ۵۰۰ روادید برای متقاضیان کار در کشور قطر؛ «رایزنان کار» به کار گرفته می شوند
معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرد

صدور ۵۰۰ روادید برای متقاضیان کار در کشور قطر؛ «رایزنان کار» به کار گرفته می شوند

کریمی، معاون اشتغال وزیر کار از صدور ۵۰۰ روادید کار برای ایرانیان در شش ماه گذشته بوسیله کشور قطر خبر داد.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند گفت: این تعداد روادید برای متقاضیان کار در قطر صادر شده و در توافقی که با کشور قطر داشتیم تصمیم بر این شد تا ریل‌گذاری و چارچوب بندی اعزام نیروی کار به نحو شایسته صورت گیرد که در حال شکل گیری است.

وی درباره استقبال مقامات قطری از پذیرش ۴ هزار و ۲۰۰ نیروی کار ماهر ایرانی هم خاطر نشان کرد: این عددی است که قطر اعلام کرده که در شش ماه گذشته درخواست صدور ویزای کار از طرف ایرانی به دولت قطر ارسال شده که از این تعداد ۵۰۰ روادید کار صادر شده است و، چون ساز و کارهای بین دولتی در این خصوص تدوین نشده درصدد هستیم که این ساز و کار را به وجود بیاوریم تا جریان ورود و خروج نیروی کار ماهر به کشور قطر در چارچوب مشخص دنبال شود.

معاون اشتغال وزیر کار افزود:در سفر وزیر کار کشور قطر مساله محوری بحث اعزام نیروی کار ماهر بود و گفتگوهای خوبی در سطوح کارشناسی، مدیران کل، معاونین و وزرا انجام شد. مقرر شد نشست‌های تخصصی و اجرایی حول صورتجلسه‌ها شکل بگیرد و ساز و کار اعزام نیروی کار در رسته‌های مورد تقاضای کشور توسط وزارت کار انجام شود.

کریمی بیرانوند درباره راه‌اندازی دفتر روابط کار ایران در قطر تصریح کرد: منظور از دفتر روابط کار همان رایزن کار است که در سفارتخانه با عنوان وابسته کار مشغول ارائه خدمات می‌شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha