۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
بحران آتش در گلستان | ارتقاء تجهیزات اطفاء حریق را جدی بگیریم
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان هشدار داد

بحران آتش در گلستان | ارتقاء تجهیزات اطفاء حریق را جدی بگیریم

گرگان- هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که همزمان با گرمای هوا، احتمال صدمه به محصولات کشاورزی وجود دارد، گفت: متاسفانه امکانات اطفاء حریق در گلستان کافی نیست.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که گرمای روزهای آینده هشداری جدی برای کشاورزان و منابع طبیعی است، اظهار کرد: کشاورزان در روزهای گرم تابستان از راهنمایی و مشاوره کارشناسان مختصص برای حفاظت از محصولات خود بهره بگیرند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان، کمبود تجهیزات اطفاء حریق را یکی از مشکلات جدی در آتش سوزی ها دانست و افزود: گلستان ذخایر ژنتیکی ارزشمند طبیعی را در دل خود جای داده و از سویی وسعت زمین های کشاورزی استان بخصوص در مناطق شرقی گسترده است و این مسائل ضرورت توجه بیشتر مدیران استان برای ارتقاء تجهیزات اطفاء حریق را دو چندان می کند زیرا امکانات ما با ارزش منابع ملی همخوانی ندارد.

وی با بیان این که تکنولوژی های نوین در کاهش و مدیریت بحران ها بسیار کارآمد است، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین مانند پایش‌های هوایی و بهره‌مندی از امکانات پهپادی از جمله مواردی است که استان می‌تواند در خصوص تمهیدات پیشگیرانه اقدام کرد.

هاشمی تصریح کرد: استان ما با بحران های مختلفی رو به رو است که آتش سوزی های فصلی، تغییرات اقلیم که خشکسالی و همچنین سیلاب را در پی داشته بیشترین خسارت را به منابع ملی و زمین های کشاورزی وارد کرده اند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان یادآور شد: مدیران حوزه بحران توجه داشته باشند سرمایه گذاری در پیشگیری و مدیریت بحران ها سرمایه گذاری در آینده استان و توسعه اقتصادی است و هرچه تجهیزات و امکانات به روزتری داشته باشیم خسارت و صدمات اقتصادی کمتری خواهیم دید.

هاشمی با بیان این که در بحران های طبیعی و حوادث، کشاورزان بسیار آسیب پذیر هستند، گفت: بیشترین خسارت در آتش سوزی های اخیر به منابع طبیعی و بخش کشاورزی وارد شده و هوشیاری متولیان امر برای مقابله با حوادث احتمالی و کاهش آسیب ها ضروری است.

وی آگاه سازی افکار عمومی بخصوص با مشارکت و حضور موثرتر صدا و سیما را بسیار مهم دانست و گفت: سمن ها و تشکل های مردمی نیز در آگاه سازی افکار عمومی و همچنین مدیریت بحران نقش موثری دارند و توانمند سازی آن ها علاوه کاهش مسئولیتی که بر عهده دولت است در جبران خسارات احتمالی نیز تاثیرگذار است.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha