۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
بررسی عملکرد درآمدهای مالیاتی سه ماهه نخست ۱۴۰۲

بررسی عملکرد درآمدهای مالیاتی سه ماهه نخست ۱۴۰۲

بر اساس آمار درآمدهای مالیاتی کل کشور از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ماه، درآمد حاصل از مالیات بر حقوق برابر با ۱۶ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان است که حدود ۱۲ درصد کل درآمدهای مالیاتی را شامل می‌شود.

به گزارش بازار، بر اساس آمار عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ماه، مجموع درآمدهای مالیاتی اعم از مالیات‌های مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات در فصل بهار برابر با ۱۳۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان است که حدود ۵۹ درصد آن، درآمد حاصل از مالیات‌های مستقیم با رقم ۸۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان و بیش از ۴۱ درصد آن درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات با رقم ۵۶ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان بوده است.

در بررسی درآمدهای مالیاتی مستقیم، مالیات بر اشخاص حقوقی با ۴۵ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان، درآمد حاصل از مالیات بر درآمدها ۲۷ هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان و درآمد حاصل از مالیات بر ثروت ۷ هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان بوده است که حدود ۵۰ درصد مالیات بر ثروت با رقم ۳ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان درآمد حاصل از مالیات بر نقل و انتقال سهام بوده است.

مجموع درآمدهای مالیاتی حاصل از مالیات بر ثروت کمتر از ۱۰ درصد درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم و کمتر از ۶ درصد کل درآمدهای مالیاتی است.

همچنین در بخش مالیات بر ثروت، درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت (با احتساب عرصه و عیان) رقم ۵ میلیارد ۸۹۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گرانقیمت ۴۹۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان بوده است. همچنین درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان بوده است.

در بخش مالیات بر درآمدها نیز، درآمد حاصل از مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی در سه ماه نخست امسال برابر با ۶ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان و مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی ۱۰ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان بوده است که در مجموع، درآمد حاصل از مالیات بر حقوق برابر با ۱۶ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان است که حدود ۱۲ درصد کل درآمدهای مالیاتی را شامل می‌شود.

در بخش درآمدهای حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات، درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده ۳۹ هزار و ۹۶۸ میلیارد تومان بوده که حدود ۷۱ درصد درآمدهای مالیاتی بر کالاها و خدمات را شامل می‌شود. همچنین درآمد حاصل از مالیات بر نقل و انتقالات اتومبیل برابر با ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان، درآمد حاصل از مالیات بر فروش سیگار (بر اساس لازم‌الاجرا نبودن قانون ممنوعیت ورود برخی از کالاهای غیر ضرور مصوب ۰۶/۲۲/ ۱۳۷۴ و مجاز بودن تأمین کسری سیگار از طریق واردات) هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان و درآمد حاصل از مالیات بر سیگار ۶ میلیارد و ۱۷۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

مالیات بر شماره‌گذاری خودرو نیز ۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان بوده است.

بررسی عملکرد درآمدهای مالیاتی سه ماهه نخست ۱۴۰۲

کد خبر: ۲۳۰٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha