۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
۴ میلیارد تومان برای علاج بخشی سد «وشمگیر» اختصاص یافت
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

۴ میلیارد تومان برای علاج بخشی سد «وشمگیر» اختصاص یافت

گرگان- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: امسال چهار میلیارد تومان اعتبار برای علاج‌بخشی سد وشمگیر مصوب شده ولی تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گلستان، سیدمحسن حسینی اظهار کرد: امسال اعتبار چهار میلیارد تومانی برای علاج‌بخشی سد وشمگیر مصوب شده که تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات بیشتری است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه سد وشمگیر برای دوره‌ای ۳۰ ساله طراحی شده بود افزود: اکنون ۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد بنابراین نباید انتظار داشت کارایی زیادی داشته باشد.

وی گفت: قرار بود بعد از ۳۰ سال عمر مفید، سد وشمگیر تعطیل شود اما به‌دلیل اینکه مراکز جمعیتی و اقتصادی پیرامون آن شکل گرفته بود تصمیم براین شد تا با علاج‌بخشی سد به نحو مطلوبی از تاسیسات بهره‌برداری شود.

حسینی افزود: این سد دارای ۲۱ هزار هکتار شبکه بوده، ولی با توجه به انقضای عمر مفید آن توان آبیاری ۱۲ تا ۱۳ هزار هکتار را دارد. به‌دلیل رسوبات حجم مخزن به نصف کاهش یافته و علاوه بر آن تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ نیز مستهلک شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به علاج‌بخشی این سد گفت: تاکنون توانسته‌ایم حجم مخازن فرعی شماره یک و دو را افزایش داده و مخزن فرعی چهار هم در حال تکمیل بوده که مجموعا بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب به طرفیت ذخیره سد اضافه شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل علاج‌بخشی سد وشمگیر را بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تلاش دولت و مجلس این امر هر چه سریع‌تر محقق ش

کد خبر: ۲۳٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha