۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
انتخابات آتی آمریکا «نفت» را شوکه می‌کند؟

انتخابات آتی آمریکا «نفت» را شوکه می‌کند؟

مدیرعامل غول نفتی فرانسوی، توتال انرژی معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند شوک بزرگی در بخش انرژی ایجاد کند.

به گزارش بازار، پاتریک پویان، مدیرعامل غول نفتی فرانسوی توتال انرژی گفت: آمریکایی ها قیمت گاز یا نفت داخلی را مبنای همه سیاست‌های خود قرار می دهند.

پاتریک پویان گفت: اگر جمهوری خواهان پیروز شوند و تصمیم به توقف صادرات هیدروکربن بگیرند، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند شوک بزرگی در بخش انرژی ایجاد کند.

پویان در یک میزگرد در پاسخ به سوالی در مورد خطرات احتمالی برای عرضه جهانی گفت: تنها چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد و این یک ریسک سیستماتیک بزرگ است، این است که جمهوری خواهان تصمیم به توقف صادرات بگیرند.

وی افزود: «آنها منابع دارند و اگر احساس کنند صادرات قیمت‌هایشان را افزایش می‌دهد، از همکاری با ما دست می‌کشند. اکنون می توانم به شما بگویم، اگر گاز و نفت آمریکا و همچنین نفت و گاز روسیه را از دست بدهیم، یک شوک نیست، بلکه یک شوک بزرگ خواهد بود.»

به گفته پویان حداقل ۱۱ نامزد جمهوری خواه اعلام کرده اند که تلاش خود را برای نامزدی جمهوری خواهان برای رقابت با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در انتخاباتی که در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می شود، اعلام کرده اند.

سال گذشته، دولت بایدن بزرگترین فروش ذخایر استراتژیک نفت را به میزان ۱۸۰ میلیون بشکه به عنوان بخشی از استراتژی بازگرداندن ثبات به بازارهای نفت با قیمت بالا انجام داد.

و غلبه بر هزینه های بالای استخراج پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین.

این فروش خشم جمهوری خواهان را برانگیخت و دولت را متهم کردند که ایالات متحده را با ذخایر بسیار کمی برای مقابله مناسب با هر گونه بحران عرضه آتی باقی گذاشته است.

پویان همچنین گفت که انتظار دارد به دلیل تغییر جهانی به سمت منابع انرژی پاک و کاهش سرمایه گذاری در بخش نفت، قیمت هر بشکه نفت "به طور پایدار بالا" باشد.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha