۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
ضرورت بازسازی و اصلاح شبکه‌های انتقال آب و برق| هدررفت ۴۰ درصدی آب در شبکه توزیع
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مطرح کرد

ضرورت بازسازی و اصلاح شبکه‌های انتقال آب و برق| هدررفت ۴۰ درصدی آب در شبکه توزیع

سنگدوینی، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: در شبکه‌های انتقال آب نزدیک به ۴۰ درصد با هدررفت رو به رو هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به فرسوده شدن شبکه‌های انتقال آب و برق که منجر به هدر رفتن انرژی بسیاری در مسیر انتقال می‌شود، گفت: متاسفانه شبکه‌های انتقال آب و برق در شهرها به ویژه روستاها با فرسودگی گسترده‌ای رو به رو هستند و به گفته مدیران استانی در شبکه‌های انتقال آب نزدیک به ۴۰ درصد با هدر رفت رو به رو هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای رفع فرسودگی شبکه توزیع آب و برق باید فکری اساسی شود چراکه هدررفت در این حوزه‌ها بسیار است لذا شبکه‌های توزیع در زیرمجموعه وزارت نیرو باید پای کار آمده و دولت با استفاده از بودجه‌های سالیانه این شبکه‌های فرسوده را نوسازی کنند، البته می‌توان این مهم را در برنامه هفتم توسعه نیز گنجاند چراکه نوسازی شبکه‌های فرسوده هزینه‌بر است اما این کار باوجود هزینه‌بر بودن بسیار ضروری است چراکه جلوی اتلاف انرژی و از بین رفتن سرمایه بسیار دیگری را می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه وزارت نیرو تغییر سیم به کابل برق را آغاز کرده است که این کار به دلیل فروش سیم‌ها برای آن‌ها درآمدزایی دارد و می‌توانند با درآمد به دست آورده از این طریق، سیم‌ها را به کابل تغییر دهند ضمن آنکه این کار سرقت را نیز کاهش می‌دهد.

سنگدوینی مطرح کرد: همچنین استفاده از آب شرب برای تمامی امورات شستشو، هزینه‌های بسیاری را به وزارتخانه نیرو تحمیل می‌کند لذا درصورت اصلاح این مسئله نیز می‌توان هزینه مذکور را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش داد و آن را صرف اصلاح شبکه توزیع و انتقال کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به مصرف ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی هشدار داد و نسبت به ضرورت اصلاح نظام آبیاری تاکید کرد.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha