۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
بحران در صنعت آب انگلیس

بحران در صنعت آب انگلیس

پایگاه اینترنتی سی ان ان در گزارشی از بحران صنعت آب انگلیس خبر داد.

به گزارش بازار، در این گزارش به قلم هانا زیادی آمده است: مشکلات مالی در شرکتی که آب بیش از یک پنجم جمعیت انگلیس را تامین می‌کند، سبب به صدا در آمدن زنگ‌های خطر در ارتباط با وضعیت وخیم صنعتی شده است که منابعی را ارائه می‌دهد که مردم بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند.

مشکلات در تِیمز واتر -شرکت آب لندن- حادتر است، اما این صنعت گسترده در سراسر انگلیس و ولز تحت فشار بدهی‌های هنگفتی که از ۳۰ سال پیش که این شرکت به سرمایه گذاران در بخش خصوصی فروخته شده ایجاد شده است، برای ارائه خدمات معتبر با مشکلاتی مواجه است.

دیتر هلم استاد سیاست اقتصادی در دانشگاه آکسفورد در سخنانی گفت: بخش آب انگلیس "به وضوح با بحران‌های متعدد مواجه است.

هلم در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: اقدامات روزانه برای حفظ دارایی‌ها و دستیابی به نتایج مناسب زیست محیطی خیلی خوب انجام نشده است و در برخی موارد بسیار بد بوده است.

او افزود: مهندسی مالی گسترده برای افزایش پرداخت سود سهام به سهامداران، این صنعت را در موقعیتی نامطمئن قرار داده است.

ریخته شدن فاضلاب به رودخانه‌ها و آب‌های ساحلی امری عادی است. این در حالی است که خدمات رسانی ضعیف است و صورت حساب‌ها بالا است و این روند از سال ۲۰۲۵ ممکن است، حتی بدتر شود، زیرا بدهی‌های هنگفت رفع این مشکلات را برای شرکت‌ها دشوار می‌کند.

بزرگ‌ترین شرکت تأمین کننده آب انگلیس هفته گذشته اعلام کرد برای حمایت از طرح چرخش خود باید پول نقد بیشتری از سرمایه گذاران جمع آوری کند. چند روز بعد، این شرکت پس از اعتراف به آلوده کردن یک رودخانه در سال ۲۰۱۷ توسط یک دادگاه در انگلیس سه میلیون و ۳۰۰ هزار پوند (۴.۲ میلیون دلار) جریمه شد.

تیمز واتر بیش از یک سال است که می‌کوشد یک میلیارد پوند (۱.۳ میلیارد دلار) اضافی از سهامداران - از جمله صندوق بازنشستگی کانادا و صندوق‌های سرمایه دولتی در چین و ابوظبی - جمع آوری کند.

با توجه به انباشت بدهی ۱۴ میلیارد پوندی (۱۷.۵ میلیارد دلار) تیمز واتر و عملکرد ضعیف آن، نیاز این شرکت به منابع مالی بسیار شدید است.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha