۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
نرم افزار صدور فاکتور رسمی و خداحافظی با جریمه های سنگین مالیاتی!

نرم افزار صدور فاکتور رسمی و خداحافظی با جریمه های سنگین مالیاتی!

اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن به تعریف فاکتور رسمی بپردازیم، باید بگوییم فاکتوری است که بر اساس قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم شده و مورد تایید اداره دارایی باشد.

به گزارش بازار، اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن به تعریف فاکتور رسمی بپردازیم، باید بگوییم فاکتوری است که بر اساس قوانین وزارت امور اقتصاد و دارایی تنظیم شده و مورد تایید اداره دارایی باشد. چنانچه صاحبان کسب و کار از صدور فاکتور رسمی سرباز بزنند، مشمول جریمه های سنگین مالیاتی می شوند که در نهایت می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

در مقابل اما فاکتور غیررسمی، تنها برای ارائه به مشتریان صادر شده و نیازی به در نظر گرفتن استانداردهای مورد تایید دارایی، در ثبت آن نیست. مانند فاکتور آنلاین با مهر که توسط یک شرکت کوچک برای مشتریان صادر می گردد.

بر اساس ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، تمامی مؤدیان مکلف به صدور فاکتور رسمی در قبال عرضه کالا یا خدمات هستند. بنابراین نیاز به یک نرم افزار صدور فاکتور دارند تا بر اساس الزامات و قوانین اداره دارایی اقدام به ثبت فاکتورها نمایند.

از این رو در این مطلب تلاش کردیم در مورد این نرم افزار کاربردی بیشتر بدانیم. مهم ترین نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم به شرح ذیر است:

  • ۶ ویژگی مهم و اساسی فاکتور رسمی مورد تایید اداره دارایی
  • نرم افزار صدور فاکتور|از چاپ فاکتور رسمی در فرمت دلخواه تا نظارت دقیق بر موجودی انبار
  • برنامه ساده صدور فاکتور اندروید|ساده و هوشمندانه مدیریت کنید!

بنابراین داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه صدور این فاکتور از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه بیشتر به آن پرداخته ایم.

نرم افزار صدور فاکتور رسمی و خداحافظی با جریمه های سنگین مالیاتی!

۶ ویژگی مهم و اساسی در رابطه با صدور فاکتور رسمی مورد تایید اداره دارایی

شرایط مورد نیاز برای تایید فاکتور رسمی توسط اداره دارایی

همان طور که پیش تر گفتیم تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، موظف به صدور فاکتور رسمی بوده و به یک نرم افزار صدور فاکتور نیاز دارند.

اما... مهم ترین ویژگی هایی که این فاکتور باید داشته باشد تا مورد تایید سازمان دارایی قرار بگیرد عبارت است از:

  1. ثبت مشخصات کامل فروشنده

فرقی نمی کند فروشنده فردی حقیقی یا حقوقی باشد، در هر صورت نیاز است که مشخصات کامل از جمله: کد ملی، آدرس، کدپستی، شماره تلفن و... در فاکتور قید شود.

  1. ثبت مشخصات کامل خریدار

اطلاعات کامل خریدار یا مشتری اعم از: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، آدرس و کدپستی، تلفن تماس، شماره اقتصادی و ثبت نیز لازم است در داخل فاکتور به درستی ثبت گردد.

  1. چاپ شماره سریال

در اکثر مواقع شماره سریال فاکتورهای رسمی با «۰۰۰۱» آغاز می شوند.

  1. ثبت جزئیات دقیق معامله

با استفاده از نرم افزار صدور فاکتور به راحتی می توانید مشخصات محصول و یا خدمات ارائه شده اعم از: کد کالا و خدمات، تعداد، مبلغ، درصد تخفیف، عوارض، کسورات و ... را در فاکتور ثبت نمایید و به این ترتیب سندی مطابق با استانداردهای دارایی داشته باشید.

  1. ثبت شرایط کلی فروش و نحوه انجام معامله

در صورتی که هنگام انجام معامله، شرایط خاصی ایجاد شد و یا الزاماتی از سوی طرفین معامله تعیین گردید، باید به وضوح و بدون خط خوردگی در فاکتور رسمی درج گردد.

  1. مهر و امضا طرفین معامله

همان طور که می دانید به منظور تایید صحت و اعتبار اطلاعات ثبت شده در داخل فاکتور حتما لازم است مهر و امضا بر روی  آن درج گردد.

با ویژگی های فاکتور رسمی مورد تایید دارایی نیز آشنا شدیم و دانستیم یکی از راه های تشخیص آن از فاکتورهای غیررسمی توجه به همین اطلاعات کامل و جزئی ثبت شده در آن است. همچنین عموما فاکتورهای غیررسمی برای محصول و خدمات با مصارف شخصی صادر می گردند.

و اما... حتما می دانید که ثبت تمامی این اطلاعات برای صدور فاکتور در شرکت های بزرگ که روزانه با تعداد زیادی از مشتریان حقیقی و حقوقی سر و کار دارند، کار بسیار حساس و دقیقی بوده و به صورت دستی امکان پذیر نیست! بنابراین برای جلوگیری از بروز خطا و اختلال در محاسبات، نرم افزار صدور فاکتور طراحی گردید تا بتوان در کمترین زمان ممکن، انواع فاکتور را بر اساس پارامترهای مورد نظر شخصی سازی نمود. در ادامه بیشتر با قابلیت های این نرم افزار آشنا خواهیم شد.

نرم افزار صدور فاکتور رسمی و خداحافظی با جریمه های سنگین مالیاتی!

نرم افزار صدور فاکتور | از چاپ فاکتور رسمی در فرمت دلخواه تا نظارت دقیق بر موجودی انبار

مهم ترین قابلیت های برنامه ساده صدور فاکتور برای افزایش سرعت فروش و ارتباط موثر با مشتریان

لازم به ذکر است استفاده از نرم افزار صدور فاکتور، تنها به منظور صدور فاکتور رسمی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه دارای قابلیت های متعددی است.

به عنوان مثال؛ انواع برنامه انبارداری و صدور فاکتور رایگان در بازار عرضه شده که علاوه بر امکان شخصی سازی فاکتورها می توان امور مربوط به موجودی کالاها در انبار را نیز به راحتی در این نرم افزار انجام داد. در ادامه به بررسی امکانات این نرم افزار می پردازیم.

  • قابلیت اتصال به انواع سخت افزارهای فروشگاهی و شرکتی

افزایش سرعت فروش با اتصال به بارکدخوان و پرینتر

بسیاری از فروشگاه ها نیازمند تجهیزات جانبی از جمله: بارکدخوان، فیش پرینتر، اسکنر و... هستند تا به این ترتیب پروسه فروش با سرعت و دقت بیشتری انجام بگیرد. بنابراین نرم افزار صدور فاکتور با داشتن قابلیت اتصال به این دستگاه ها، تاثیر به سزایی در افزایش فروش و بهره وری کسب و کارها دارد.

  • صدور فاکتور مورد تایید دارایی در فرمت استاندارد

صدور فاکتور رسمی و نکات مربوط به چاپ آن

مهم ترین قابلیت این نرم افزار، امکان صدور فاکتور رسمی است که در بخش قبل با ویژگی های مهم آن آشنا شدیم.

اما... تنها دانستن مشخصات فاکتور رسمی کافی نبوده و برای جلوگیری از  جریمه اداره دارایی، باید به نکات مهم هنگام چاپ نیز توجه ویژه ای داشت.

در خصوص مشخصات چاپ آن، ذکر ۳ نکته خالی از لطف نیست؛

  1. نوع کاغذ

به طور کلی چنانچه مایل به صدور دستی فاکتور هستید، بهتر است از کاغذ تحریر ۶۰ گرمی و برای چاپ فاکتور از پرینتر نیز پیشنهاد می شود از کاغذ تحریر ۸۰ گرمی استفاده نمایید.

  1. تعداد برگه ها

عموما تعداد نسخه و برگه های فاکتور بر اساس انتخاب افراد و به شکل دو یا سه برگی است. ابعاد کاغذ هم با توجه به مشتریان حقیقی و حقوقی متفاوت بوده و به شکل ۴A یا  A۵است.

  1. نوع چاپ شماره سریال

یکی از مؤلفه های مهم برای تشخیص فاکتور رسمی از غیررسمی، نوع چاپ شماره سریال می باشد. در واقع چاپ افست و یا ملخی به رنگ قرمز و کمی برجسته از ویژگی های مهم فاکتورهای رسمی بوده که به راحتی با چاپ دیجیتال متمایز می شود.

  • سیستم ارسال پیامک

ارسال پبام های تبلیغاتی و یادآوری پرداختی ها به مشتریان

برای ارتباط با مشتریان و افزایش بازدهی فروش، به ابزاری نیاز دارید که بتوانید به طور موثر با افراد تعامل داشته و آن ها را به خرید بیشتر ترغیب نمایید. همچنین می توانید برای یادآوری پرداخت اقساط هم از این روش استفاده نمایید.

نرم افزار صدور فاکتور با مجهز بودن به سیستم ارسال پیامک، امکان فرستادن پیامک های گروهی به مشتریان را بدون محدودیت در ارسال فراهم می کند.

نرم افزار صدور فاکتور رسمی و خداحافظی با جریمه های سنگین مالیاتی!

  • امکان استفاده از نسخه تحت وب

دسترسی به پنل کاربری در هر زمان، هر مکان و در دستگاه های مختلف

طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از کاربران بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی و یا شرکتی را نرم افزاری می دانند که امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کار را به راحت ترین روش در کمترین زمان ممکن فراهم نماید.

در دنیای پیشرفته امروز دیگر این ویژگی دور از دسترس نبوده و با روی کار آمدن سیستم های ابری و تحت وب، به آسانی می توان تنها با اتصال به اینترنت در هر دستگاهی به پنل کاربری متصل شد و اطلاعات مالی کسب و کار را مشاهده نمود.

  • امکان چاپ فاکتور در فرمت دلخواه

دریافت خروجی های مختلف از فاکتور با توجه به نوع معامله

همان طور که گفتیم هنگام چاپ نیاز است با توجه به نوع معامله و مشتری، امکان دریافت فاکتور در فرمت های مختلف وجود داشته باشد. نرم افزار صدور فاکتور این امکان را فراهم کرده تا با فرمت های دلخواه فاکتور مورد نظر خود را چاپ نمایید. همچنین در فرمت های Excel, Word, PDF, JPEG خروجی های مختلف دریافت نمایید.

  • مدیریت و دسترسی راحت به اطلاعات انبار

جستجوی آسان کالاها با فیلترهای نرم افزار صدور فاکتور

اهمیت کنترل موجودی انبار بر کسی پوشیده نبوده و همه ما می دانیم برای برنامه ریزی دقیق در خصوص خرید کالاهای جدید، نیازمند اطللاعات کاملی از میزان ورودی و خروجی انبار هستیم.

در برنامه ساده صدور فاکتور، جزیی ترین اطلاعات مربوط به محصولات ثبت می گردد؛ به همین دلیل با جستجوی هر کدام از مؤلفه ها از جمله: نام کالا، گروه بندی، بارکد، قیمت و... می توان به سرعت به اطلاعات کالای مورد نظر دست پیدا کرد.

توجه داشته باشید شاید تعریف تمامی پارامترهای نام برده شده در محصول ضروری نباشد، اما با تکمیل این موارد به نظم دهی بیشتر و در نهایت، سرعت دسترسی کاربران به اطلاعات نرم افزار کمک زیادی می شود.

خب! با قابلیت های مهم نرم افزار صدور فاکتور هم آشنا شدیم و دیدیم علاوه بر امکان صدور فاکتورهای رسمی، مدیریت دقیق موجودی انبار، اتصال به بارکدخوان و... را نیز فراهم کرده و به این ترتیب یک برنامه حسابداری جامع و کامل به شمار می رود.

و اما... امکان نصب نرم افزار صدور فاکتور در موبایل بسیار مهم و ضروری است.

گرچه برنامه صدور فاکتور رایگان برای کامپیوتر از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است، اما با فراگیر شدن استفاده از برنامه های مختلف در تلفن همراه، نرم افزار حسابداری هم از این قاعده مستثنی نبوده و دارای نسخه های اندروید می باشد.

 از این رو در ادامه با هم به بررسی برنامه ساده صدور فاکتور اندروید می پردازیم تا ببینیم چه قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار داده است. با ما همراه باشید.

نرم افزار صدور فاکتور رسمی و خداحافظی با جریمه های سنگین مالیاتی!

برنامه ساده صدور فاکتور اندروید|ساده و هوشمندانه مدیریت کنید!

جهت افزایش سرعت ثبت فاکتورها از نرم افزار صدور فاکتور اندروید با ویژگی های زیر استفاده کنید!

امروزه اکثر افراد به دلیل افزایش مشغله های فکری و شغلی ، به دنبال ساده ترین نرم افزار حسابداری هستند که بتواند امور مالی شخصی و یا شغلی آنان را در کمترین زمان ممکن، نظم بخشیده و سر و سامان بدهد.

نرم افزار صدور فاکتور رسمی رایگان اندروید گزینه ای بی نظیر برای این افراد است تا بتوانند بدون صرف هزینه، از امکانات مختلف برنامه حسابداری استفاده کنند. البته امکان استفاده از نسخه رایگان در مدت زمان کوتاهی وجود دارد و پس از آن نیاز است با پرداخت هزینه اقدام به خرید نسخه کامل نرم افزار نمایید.

به طور کلی مهم ترین امکانات نرم افزار ساخت فاکتور با گوشی عبارت است از:

  • امکان ذخیره فاکتور های تکراری

یکی از قابلیت های مهم که به میزان قابل توجهی سرعت ثبت سفارش را افزایش می دهد، ذخیره فاکتورهای تکراری است؛ به این ترتیب در صورت داشتن سفارش های مشابه، نیازی به افزودن دوباره اقلام به فاکتور نبوده و به راحتی می توانید فاکتور مورد نظر را چاپ نمایید.

  • قابلیت شخصی سازی فاکتورها

به کمک نرم افزار صدور فاکتور اندروید می توانید به راحتی آیتم های لوگو، مهر، امضا را به فاکتور اضافه کرده و فونت، سایز و یا قالب مورد نظر خود را بر روی آن اعمال کنید.

  • استفاده از دوربین تلفن همراه به جای بارکدخوان برای ثبت سریال کالا

با تبدیل دوربین موبایل به وسیله ای برای خواندن بارکد کالاها، دیگر نیازی به خرید بارکدخوان ندارید؛ به این ترتیب در هزینه های کسب و کار  شما نیر صرفه جویی می گردد.

  • ثبت گروه بندی اشخاص و کالاها

همه ما می دانیم یکی از تفاوت های بارز نرم افزار حسابداری با شیوه های سنتی حساب و کتاب، نظم دهی و ایجاد دسته بندی های ساده برای بخش های مختلف است.

در برنامه صدور فاکتور موبایل هم حساب های کل، معین و تفضیلی سه سطح مهم برای ثبت عملیات حسابداری به شمار می روند که به درک بهتر و آسان تر مفاهیم توسط کاربران کمک می کنند.

  • ذخیره امن اطلاعات بر روی تلفن همراه

امنیت داده های مالی، همواره یکی از دغدغه های مهم کاربران بوده و نمی توان منکر اهمیت بالای آن شد. فرقی نمی کند، از نرم افزار حسابداری اندروید استفاده کنید یا کامپیوتر، در هر صورت نگرانی بابت سرقت دستگاه، هک و یا از بین رفتن ناگهانی اطلاعات مهم مالی وجود دارد.

اما.. حسابداری ابری، این امکان را فراهم کرده که اطلاعات مهم شما در فضای امن ذخیره شده و دارای نسخه های پشتیبان است. بنابراین با برنامه صدور فاکتور ابری، دیگر نیازی نیست نگران به خطر افتادن اطلاعات کسب و کار خود باشید.

  • ارائه فاکتور ها در قالب فایل های پی دی اف

در فایل هایی که با فرمت PDF ذخیره می شوند، نوشته ها، خطوط و دیگر اطلاعات با دقت و کیفیت بالاتری ذخیره می گردند که این امر، به ویژه برای سازمان های بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است.از دیگر مزایای ذخیره سازی فاکتور با این فرمت در نرم افزار صدور فاکتور، می توان به داشتن حجم کمتر و همچنین کیفیت بالا در صورت چاپ اشاره نمود.

خب! همان طور که دیدید برنامه پیش فاکتور برای گوشی به دلیل دسترسی راحت تر در مکان های مختلف و کاربری آسان، محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده و به ابزاری ضروری برای مدیریت امور مالی کسب و کار افراد مبدل شده است.

جمع بندی

خب! خسته نباشید! به پایان مقاله نرم افزار صدور فاکتور رسیدیم. ابتدا تلاش کردیم با فاکتور رسمی و تفاوت آن با فاکتور غیر رسمی آشنا شویم.

گفتیم طبق قانون مالیات، تمامی مؤدیان موظف به ارائه فاکتور رسمی به اداره دارایی هستند؛ بنابراین در ادامه به ۶ ویژگی اساسی و مهم فاکتورهای رسمی مورد تایید این سازمان پرداختیم تا صاحبان کسب و کار با توجه به این ساختار و چارچوب اقدام به صدور فاکتور نمایند.

در ادامه به این نکته اشاره کردیم که در سازمان های بزرگ و مشاغل حرفه ای تر افزایش حجم معاملات از یک سو و پیچیده تر شدن حساب و کتاب ها از سویی دیگر، باعث شده تا نیاز به یک نرم افزار حسابداری صدور فاکتور جامع و کامل احساس گردد. از این رو این نرم افزارها طراحی شدند تا در وقت و هزینه افراد به میزان قابل توجهی صرفه جویی شود.

سپس با قابلیت های بی نظیر این نرم افزار آشنا شدیم و گفتیم با اتصال به سایر سخت افزارها مانند بارکدخوان، کارت خوان و... تاثیر زیادی در افزایش سرعت فروش داشته و با مجهز بودن به سیستم ارسال پیامک، به تعامل و ارتباط مؤثر با مشتریان کمک می کند.

چاپ فاکتور در فرمت های دلخواه، صدور فاکتور رسمی و مدیریت دقیق انبار نیز از دیگر مزیت های استفاده از برنامه صدور فاکتور به شمار می رود. همچنین تحت وب بودن نرم افزار نیز شما را از صرف هزینه برای خرید دستگاه های گران قیمت بی نیاز می کند.

در پایان نیز به بررسی ویژگی های مهم برنامه ساده صدور فاکتور اندروید پرداختیم و گفتیم ذخیره فاکتورهای تکراری، امکان سفارشی سازی فاکتور، ذخیره امن داده ها و... از مهم ترین امکانات این نرم افزار به شمار می رود. .

کد خبر: ۲۳۰٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      مطلب ارایه شده قدیمی و با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مغایر هست