۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
تأکید رئیس جمهور بر گسترش روابط ایران و الجزایر

تأکید رئیس جمهور بر گسترش روابط ایران و الجزایر

رئیس جمهور، روابط ایران و الجزایر را ارتباط دو کشور دوست، برادر و مسلمان دانست که می‌تواند مبتنی بر مواضع همسوی دو طرف در عرصه‌های مختلف، از جمله در زمینه‌های تجاری و اقتصادی گسترش یابد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی، امروز شنبه در دیدار «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر، با تمجید از سابقه انقلابی و ایستادگی ملت الجزایر در برابر استعمار، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقاء سطح روابط با این کشور تأکید کرد.

رئیس جمهور، روابط ایران و الجزایر را ارتباط دو کشور دوست، برادر و مسلمان دانست که می‌تواند مبتنی بر مواضع نزدیک و همسوی منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف در عرصه‌های مختلف، از جمله در زمینه‌های تجاری و اقتصادی گسترش یابد.

رئیسی با توجه به دستاوردها و توانمندی‌های قابل توجه علمی و فناوری ایران و اعلام آمادگی برای به اشتراک گذاشتن این دستاوردها با الجزایر، تقویت تعاملات کشورهای اسلامی را زمینه‌ساز تشکیل مجموعه‌ای قوی از کشورهای همسوی اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر همه کشورهای اسلامی با یکدیگر همسو و همراه بودند و موضعی که ایران و الجزایر در حمایت از فلسطین دارند، دیگر کشورهای اسلامی نیز داشتند، امروز شاهد بسیاری از ظلم‌های نظام سلطه علیه مسلمانان در منطقه و جهان نبودیم.

وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این دیدار ضمن ابلاغ گرم‌ترین سلام‌ها و بهترین آرزوهای رئیس جمهور این کشور به آقای رئیسی، با توجه به گفتگوهای تلفنی بسیار سازنده رؤسای جمهور دو کشور گفت: آقای «عبدالمجید تبون» در جهت همین گفتگوها، به بنده مأموریت دادند تا عزم، اراده و آمادگی الجزایر برای گسترش روابط با ایران در عالی‌ترین سطح ممکن را به جناب‌عالی اعلام کنم.

«احمد عطاف» با تمجید از دستاوردهای سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط خارجی و تلاش برای گسترش روابط با کشورهای همسو، دوست و مسلمان، اظهار داشت: سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور به هیچ‌وجه تناسبی با روابط سیاسی ممتاز دو طرف ندارد، اما با اهتمام رؤسای جمهور دو کشور، شاهد تحول در عرصه روابط اقتصادی و تجاری خواهیم بود.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha