۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
خرید تضمینی ۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران
مدیرکل غله مازندران خبر داد؛

خرید تضمینی ۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از غله مازندران، عباسعلی وفایی نژاد اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان مازندرانی با ادامه خرید در مناطق کوهستانی و بالادست استان پیگیری می شود.

وفائی نژاد با اشاره به ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم افزود: با توجه به پیش بینی خرید ۱۰۰ هزار تن گندم در استان، این عملیات تاکنون با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به سیاستهای حمایتی دولت از کشاورزان اظهار داشت: برای اولین بار در استان جهت کمک به کشاورزان و تسهیل در تحویل گندم، مرکز خرید روستای یارسم به مراکز خرید تضمینی گندم در بخش هزارجریب افزوده شد.

وفائی نژاد به فعالیت سه مرکز خرید تضمینی گندم در بخش هزار جریب اشاره کرد و افزود: به منظور رفاه حال کشاورزان و تسهیل در تحویل گندم در مناطق بالادست، مرکز خرید تضمینی روستای یارسم در ۶۰ کیلومتری بهشهر راه اندازی شد تا کشاورزان روستاهای همجوار بتوانند گندم مازاد بر نیاز خود را به این مرکز خرید تحویل دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اعلام کرد: با پیگیری های به عمل آمده تاکنون مطالبات کشاورزان گندم کار استان به میزان ۸۰۱ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: کشاورزان استان که اسناد مالی مربوط به تحویل محصول گندم آنها به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله مازندران تا تاریخ ۳۱ خرداد در بانک عامل تائید شد، مطالبات خود را دریافت کردند.

وفائی نژاد افزود: بهای محصول تحویلی گندم‌کاران کشور از طریق سیستم بانکی و با توجه به زمان ثبت و تائید اسناد در سامانه بانک به‌صورت متمرکز به حساب کشاورزان واریز می شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسم IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      دوستان گندم تحویل ندهید ...یک کیلو گندم کمتر از پفک زدن