۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
نگرانی مهم برنامه هفتمی مجلس؛ محل منابع، نباید هزینه جدیدی بر مردم تحمیل کند
زنگنه در گفت و گو با بازار مطرح کرد

نگرانی مهم برنامه هفتمی مجلس؛ محل منابع، نباید هزینه جدیدی بر مردم تحمیل کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون به دنبال یک ثبات اقتصادی، مدیریت و مهار تورم در کشور است تا یک امنیت روانی و اقتصادی در جامعه ایجاد شود.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اهداف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در بررسی این لایحه گفت: برنامه‌های پنجساله عموماً برای ریل گذاری کشور در ۵ سال آتی صورت می‌گیرد و قوانین بودجه سنواتی هم بر اساس این لایحه تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به ایرادات ۶ برنامه توسعه‌ای گذشته بیان کرد: یکی از ایرادات این لوایح این بوده که بخش عمده‌ای از این قوانین محقق نشده است.

زنگنه با بیان اینکه میانگین تحقق برنامه‌های توسعه کشور کمتر از ۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: به همین جهت در بررسی برنامه هفتم ،کمیسیون تلفیق تاکید ویژه‌ای بر منابع و مصارف واقعی این برنامه دارد.

زنگنه تاکید کرد: کمیسیون به دنبال این است که آن چیزی که در نهایت به عنوان خروجی برنامه هفتم از مجلس خارج می‌شود، برنامه‌ای باشد که بخش عمده‌ای از آن قابل تحقق باشد،یعنی هم بخش خصوصی، هم مردم و هم بخش‌های دولتی بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی جامع و میان مدتی را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با حضور وزرای اقتصاد، نیرو و رییس سازمان برنامه و بودجه، تاکید کرد: در این جلسات نمایندگان درباره منابع حوزه‌های مختلف اعم از حوزه انرژی ،طرح‌های پیشران ،مسائل زیرساختی همانند ریل سوالاتی را از وزرای حاضر مطرح کردند.

زنگنه تاکید کرد: عمده نگرانی که نمایندگان در این بخش دارند بر این اساس است که این منابع، منابع واقعی باشد؛ نمایندگان به شدت نگران این هستند که محل این منابع، هزینه جدیدی را بر مردم تحمیل نکند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نگاه کمیسیون تلفیق و مجلس در برنامه هفتم از این قرار است که قبل از اینکه نگاه توسعه‌ای در روند برنامه در ۵ سال آینده داشته باشیم، ابتدا بتوانیم یک ثبات اقتصادی، مدیریت و مهار تورم را مدنظر قرار دهیم تا یک امنیت روانی و اقتصادی در جامعه ایجاد شود که قطعاً این امر می‌تواند مقدمه ای بر رشد و توسعه اقتصادی باشد.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha