۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
عید قربان تا غدیر ۷۵۰۰ قطعه زمین تحویل متقاضیان سه فرزند و بیشتر شد
وزیر راه و شهرسازی:

عید قربان تا غدیر ۷۵۰۰ قطعه زمین تحویل متقاضیان سه فرزند و بیشتر شد

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طی این ۱۰ روز و ایام عید، در سراسر کشور، حدود ۷هزار و ۵۰۰ قطعه و پیش از این نیز ۸ هزار قطعه تحویل داده شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت در حوزه مسکن گفت: در مجاور بارگاه امام رئوف در خراسان رضوی هستیم که در این استان بیش ۵ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط طرح جوانی جمعیت شناسایی شده اند، البته تعداد ثبت نام‌ها بیشتر بود اما مطابق قانون واجدین شرایط بیش از ۵هزار و ۷۰۰ نفر محرز شد.

بذرپاش افزود: امروز همراه با مسؤلین استانی بیش از هزار و ۲۱۰ قطعه زمین به واجدین شرایط تحویل داده شد و تا پایان سال نیز مابقی آن تقدیم می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد: مستحضرید تحویل زمین و آماده سازی آن ملزومات و بستری می‌طلبد؛ خدمات زیربنایی، تأمین زمین و آماده سازی آن هزینه هایی برای دولت دارد اما همه پای کار هستند که حداکثر تعهدات را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در این ۱۰ روز و ایام عید، در سراسر کشور، حدود ۷هزار و ۵۰۰ قطعه و پیش از این نیز ۸ هزار قطعه تحویل داده شد که مجموعأ ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین، به واجدین شرایط تقدیم شد تا پایان سال هم مابقی واگذاری ها انجام می‌شود.

بذرپاش تأکید کرد: ما در کل کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر ثبت نامی داشته ایم که با همتی که همکارانم در وزارت راه و شهرسازی دارند حدود ۷۰ هزارنفر که واجد شرایط شناخته شده اند، نیز تا پایان سال زمین خود را تحویل می گیرند.

وی یادآور شد: در وزارت راه و شهرسازی و کلیت دولت همه همت و توان را به کار بسته ایم که این طرح که جزء ضروریات کشور و قانون جوانی جمعیت است انجام شود و ان شاءالله در اجرای آن سربلند شویم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که زمین هایی که آماده سازی شده باشد و خدمات زیربنایی آن صورت گرفته باشد با تأمین منابع، از واجدین شرایط وجهی دریافت نمی‌شود، ادامه داد: با وجودی که هر قطعه زمین حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، اما به صورت رایگان تقدیم مردم می‌شود.

وی در خصوص سامانه ثبت نام گفت: سامانه باز است و واجدین شرایط می‌توانند ثبت نام کنند اما به ما زمان بدهند که تا پایان سال به فضل خدا بتوانیم بقیه اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha