۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
شهرک تولید جلبک در استان بوشهر راه‌اندازی شود/لزوم هدایت اعتبارات فناوری به بخش تولید
استاندار بوشهر:

شهرک تولید جلبک در استان بوشهر راه‌اندازی شود/لزوم هدایت اعتبارات فناوری به بخش تولید

بوشهر- گراوند، استاندار بوشهر گفت: شهرک تولید جلبک در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در نشست نقش مراکز آموزش عالی در جهش تولید اظهار داشت: استان ساحلی بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش دریا و ساحل دارد که باید از این ظرفیت و فرصت در تولید محصولات دریایی بیشتر بهره برد.

وی تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت‌های تولیدی در حوزه سواحل و دریا مغفول مانده که باید از این ظرفیت در تولید انواع محصولات همانند آرتمیا و جلبک استفاده شود.

گراوند اضافه کرد: جهاد دانشگاهی باید تولید بچه ماهی سی‌باس را موردتوجه قرار دهد و بر اساس برنامه تعیین‌شده آن را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه باید خروجی شهرک شیلاتی دلوار به پرورش آرتمیا و جلبک‌های دریایی هدایت شود بیان کرد: تولید 200 هزار تن ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان است.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

استاندار بوشهر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مورد تأکید قرارداد و افزود: استان بوشهر در عرصه شرکت دانش بنیان و مرکز رشد از ظرفیت بالایی برخوردار است که این حوزه‌ها موردحمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد.

وی، جهش تولید با همکاری مراکز آموزش عالی امری مهم و ضروری دانست و بیان کرد: در جهش تولید باید توجه ویژه‌ای به طرح‌های علمی و پژوهشی شود که در این عرصه دانشگاه‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

استاندار بوشهر با تأکید بر هدایت اعتبارات فناوری به بخش تولید خاطرنشان کرد: کمک به تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان موردتوجه قرار دارد و در این زمینه باید از ظرفیت‌های ملی هم استفاده شود.

کد خبر: ۲۳٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha