۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
۵۰ میلیارد ریال اعتبار سالانه برای آبرسانی به عشایر ایلام نیاز است
مدیرکل امور عشایر استان ایلام:

۵۰ میلیارد ریال اعتبار سالانه برای آبرسانی به عشایر ایلام نیاز است

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار سالانه برای آبرسانی به عشایر ایلام نیاز است.

علی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال جاری از محل بند ه تبصره ۴، مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبرسانی در مناطق عشایری این استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به عشایر استان سالیانه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب مورد نیاز عشایر به‌ وسیله تانکرهای آبرسانی سیار تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد:  در استان ایلام ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیتی ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه مستقل در ۹۵ کانون توسعه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.

مدیرکل امور عشایر ایلام اضافه کرد: نزدیک به ۷.۵ درصد دام عشایر کشور در استان ایلام و حوزه عشایری است که نقش عمده ای در تامین و عرضه مواد غذایی و پاسخگویی به تقاضاهای گوشت قرمز و مواد لبنی را دارند.

وی گفت: از ابتدای برنامه سوم تا پایان برنامه پنجم توسعه ۳۵۰۰ خانوار عشایری کوچرو استان ایلام معادل ۳۵ درصد جمعیت  عشایر استان با اسکان در مناطق مستعد کشاورزی از چرخه حمایتی امور عشایر خارج‌ شده‌اند.

وی افزود: یکی از سیاست‌هایی که امور عشایر دنبال می‌کند اسکان عشایر داوطلب به‌صورت دائم است و در این سیاست تلاش بر ایجاد شغل پایدار و حرکت از دامداری سنتی به دامداری صنعتی با حفظ ساختار عشایر مدنظر است.

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: جمعیت عشایری بعد از اسکان با دریافت کد روستایی به‌عنوان روستانشین محسوب می‌شوند و با دریافت تسهیلات اقدام به اشتغال مولد می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha