۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
تهیه ۱۰ دستگاه دمنده هوا برای مقابله با آتش سوزی مراتع در استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد

تهیه ۱۰ دستگاه دمنده هوا برای مقابله با آتش سوزی مراتع در استان همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: برای مقابله با آتش سوزی ها ۱۰ دستگاه دمنده هوا برای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان همدان خریداری و تحویل شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی بیان کرد: دستگاه دمنده هوا در تمام شهرستان‌های استان همدان توزیع شده و علاوه بر آن شن کش و آتش بر و تجهیزات مخصوص مقابله با اطفای حریق در جنگل‌ها مراتع به دهیاری‌ها و شوراهای روستاها تحویل داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ هکتار از مراتع استان همدان دچار آتش سوزی شدند افزود: امسال با توجه به بارش‌های مؤثر و کم سابقه، پوشش گیاهی بسیار مناسبی در مراتع این استان رویش داشته که با گرم شدن هوا این پوشش‌ها به تدریج خشک و با کم‌ترین بی احتیاطی دچار آتش سوزی می‌شود.

خزایی ادامه داد: در ۹۵ درصد آتش سوزی‌های مراتع و جنگلها عوامل انسانی نقش دارند و با هر آتش سوزی بیش از ۹۰ درصد موجودات زنده و پوشش گیاهان منطقه از بین می‌رود و خسارت زیست محیطی فراوانی به طبیعت وارد می‌شود.

خزایی عنوان کرد: بدون شک مردم مهمترین و موثرین نقش را در حفاظت از جنگلها و مراتع استان دارند و بدون همراهی مردم نمی‌توان از این سرمایه‌های ملی حفاظت کرد.

وی همراهی همیاران طبیعت و مردم را لازمه‌ پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: استان همدان دارای ۸۲۲ هزار هکتار مراتع و ۴۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، جنگلکاری دست کاشت و ذخیره گاه جنگلی است.

کد خبر: ۲۲٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha