۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
صادرات از طریق منطقه آزاد اروند تعطیل نیست/ صادرات ۳۰ میلیون دلاری
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند:

صادرات از طریق منطقه آزاد اروند تعطیل نیست/ صادرات ۳۰ میلیون دلاری

آبادان - معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بر عدم تعطیلی صادرات از طریق منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در موضوع تجارت و بازرگانی خوشبختانه در حال حاضر صادرات از طریق منطقه آزاد اروند تعطیل نیست.

وی ادامه داد: از نیمه دوم اسفند ماه ۹۸ که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، طرف عراقی به دلیل مشکلاتی که ایجاد شده بود به این نتیجه رسید که مرز شلمچه تعطیل شود ولی صادرات ما تعطیل نشد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند صادرات دو ماه گذشته از طریق این منطقه را بیش از ۳۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: صادراتی که از شلمچه انجام می‌شد به طرف بندر آبی خرمشهر گسیل کردیم و از آن زمان تاکنون صادرات از طریق این بندر در حال انجام است.

موسوی با تاکید بر اینکه همه صادرکنندگان می‌توانند از طریق بندر خرمشهر کالاهای خود را صادر کنند، توضیح داد: مرز تجاری شلمچه در بخش مسافری و تجاری به دلیل مشکلاتی که طرف عراقی داشت، آن را تعطیل کردند.

وی با بیان اینکه طی جلساتی که با طرف عراقی برگزار شد یکسری پروتکل‌های بهداشتی اعلام کردند، گفت: همه پیش نیازها را انجام دادیم؛ گیت ضدعفونی کامیونی و نفری و همچنین سایر موارد صورت گرفت و در انتظار آمادگی طرف عراقی هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه برای بازگشایی مرز شلمچه منتظر طرف عراقی هستیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت بیماری کرونا در عراق قرمز است و آمار کرونای آنها بالا رفته است یک مقدار کار را متوقف کردند ولی ما هیچ مشکلی برای بازگشایی نداریم.

کد خبر: ۲۲٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha