۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
تامین ۹۷ درصد داروی کشور در داخل/ توسعه صادرات محصولات دارای ارزش افزوده
معاون امور صنایع وزیر صمت مطرح کرد

تامین ۹۷ درصد داروی کشور در داخل/ توسعه صادرات محصولات دارای ارزش افزوده

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و ۷۰ درصد مواد اولیه این تولیدات توسط صنایع داخلی و با ارزبری ۱۴۰ میلیون دلاری تامین می شود. برای ۳۰در صد باقی مانده نیز ۷۰۰ میلیون دلار ارز استفاده می شود که می توان با اتکا به تولید داخل این ارزبری را کاهش داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در آیین افتتاح فاز نخست اولین شهرک مواد موثر دارویی در خاورمیانه که در شهرک شهید بابایی بازنه شهرستان شازند انجام شد، با تشریح برنامه های مورد تاکید وزارت، توسعه عمق ساخت داخل را محوری ترین اولویت وزات صمت عنوان کرد و افزود: کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات ظرف سه سال تا پایان سال ۱۴۰۰، یکی از سیاست های مهم در جهت خوداتکایی صنعتی است.

معاون امور صنایع در ادامه با اشاره به کاهش وابستگی اقتصاد به نفت تصریح کرد: برخی محدودیت ها باعث شد که منویات مقام معظم رهبری در خصوص فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی محقق شود. امروز وقت شکوفایی است و باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و می توانیم با سیاستگذاری به سمت تولید ملی، ثروت بین نسلی را در جهت توسعه اقتصادی رقم بزنیم.

صادقی نیارکی به هدفگذاری های وزارت صمت در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: امسال جهش تولید از طریق رونق در بخش تولید مدنظر است. علاوه بر آن اتمام پروژه های نیمه تمام نیز هدفگذاری شده است، به طوری هر هفته یک پروژه در سطح کشور افتتاح می شود.

وی توسعه صادرات و مدیریت واردات و کاهش ارزبری در کشور را از دیگر سیاست ها و اهداف وزارت صمت دانست و گفت: باید با اتخاذ تدابیری توسعه ساخت داخل با محوریت مدیریت واردات محقق شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش با نگاهی به روند صادرات محصولات پتروشیمی در کشور بر توسعه صادرات محصولات دارای ارزش افزود تاکید و بیان کرد: می توان با اتکا به توانمندی های تولید داخل به عنوان راهبرد، کشور را از فروش مواد نفتی و خام فروشی دور کرد.

کد خبر: ۲۲٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha