۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک آغاز به‌کار کرد
با شعار «به سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر»؛

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک آغاز به‌کار کرد

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک با حضور وزیران نفت کشورهای عضو این سازمان، مدیران شرکت‌های بین‌المللی حوزه نفت و گاز و متخصصان و صاحبنظران این حوزه در وین آغاز به‌کار کرد.

به گزارش بازار، هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پس از وقفه‌ای دو ساله به‌دلیل شیوع کرونا در جهان، صبح امروز (چهارشنبه، ۱۴ تیرماه) در وین آغاز به‌کار کرد.

در این سیمنار دو روزه (چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۴ و ۱۵ تیرماه) که با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» برگزار می‌شود، چهار نشست وزارتی با حضور وزیران عضو اوپک و برخی مهمانان ویژه از وزیران نفت و انرژی کشورهای غیراوپک و مصرف‌کننده، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان، محققان، کارشناسان و جامع دانشگاهی فعال در حوزه انرژی برگزار می‌شود.

این چهار نشست‌ به ترتیب با محور «ثبات بازار و امنیت انرژی»، «سرمایه‌گذاری، تأمین مالی و راهبردهای رشد فراگیر نفت»، «مسیرهایی به‌سوی گذار انرژی عادلانه» و «تنوع بخشیدن به اقتصاد انرژی» تشکیل می‌شود و جواد اوجی، وزیر نفت بعدازظهر امروز در دومین نشست وزارتی این سمینار سخنرانی خواهد داشت.

در همین حال ۶ میزگرد بلندپایه نیز در این سمینار برگزار می‌شود، موضوع این میزگردها شامل «سه‌گانه پایداری انرژی، سرمایه‌گذاری انرژی»، «چالش‌ها و فرصت‌ها»، «فناوری و نوآوری برای آینده‌ای کم انتشار»، «ریشه‌کن کردن فقر انرژی»، «سرعت گذار انرژی و سیاست‌های تغییر اقلیمی» و «نقش همکاری‌های بین‌المللی در تنوع بخشیدن به اقتصاد» خواهد بود.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک بر مسائل کلیدی مربوط به گذار انرژی از جمله امنیت انرژی، فناوری، مسائل محیط زیستی، توسعه پایدار، سیاست‌های انرژی و ... متمرکز خواهد بود.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک درباره برگزاری این سمینار گفته بود: سمینار بین‌المللی اوپک هم از نظر شمار شرکت‌کنندگان و هم سطح بالای بحث‌هایی که درباره مسائل مهم تأثیرگذار بر بخش انرژی به‌ویژه در این برهه حساس در صنعت جهانی انجام می‌شود، سابقه درخشانی دارد.

اوپک از سال ۱۹۶۹ سمینارهایی برگزار کرده است، با این حال نخستین سمینار از سری سمینارهای بین‌المللی کنونی در سال ۲۰۰۱ برگزار و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ تکرار شد.

«حرکت به سوی آینده پایدار انرژی»، «نفت در جهانی مستقل»، «اوپک در عصر جدید انرژی: چالش‌ها و فرصت‌ها»، «نفت: تضمین ثبات در آینده و پایداری»، «نفت؛ تضمین شکوفایی، حمایت از پایداری» و «نفت - موتور توسعه جهانی»، «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» به‌ترتیب شعارهای نخستین تا ششمین دوره سمینار بین‌المللی اوپک بوده است.

کد خبر: ۲۲۹٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha