۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
۳ درصد صادرات زیتون کشور متعلق به زنجان است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

۳ درصد صادرات زیتون کشور متعلق به زنجان است

زنجان - رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: ۹۵ درصد تجارت فرآورده‌های زیتون به روغن زیتون اختصاص دارد و استان زنجان ۳ درصد سهم صادرات این محصول در سطح کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد ظهر یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری زنجان، به بازگشایی مرز بازرگان از ۱۵ خردادماه اشاره کرد و گفت: با بازگشایی این مرز مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی در خصوص واردات و صادرات حل خواهد شد.

وی بر تدوین نقشه راه صادرات استان اشاره کرد و یاد آور شد: این نقشه راه در ۵۰ صفحه تهیه و تدوین شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: با آماده شدن نقشه راه صادرات استان در سال ۹۹ برنامه‌ها و اقدامات مهمی در استان به بهره برداری می‌رسد.

یگانه فرد به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: جهش تولید با شعار محقق نمی شود و در این راستا کمیته احصاء واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: ۹۵ درصد تجارت فرآورده‌های زیتون به روغن زیتون اختصاص دارد و استان زنجان ۳ درصد سهم صادرات زیتون در سطح کشور را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان صادرات زیتون را تقویت کرد، افزود: اتاق بازرگانی زنجان آمادگی دارد برای سر و سامان دادن به این مهم، شرکت هلدینگی تاسیس کند.

یگانه فرد ابراز داشت: استان زنجان با سطح زیر کشت ۲۰ هزار هکتاری بین ۲۵ هزار تا ۴۵ هزار تن بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: نبود سرمایه‌گذار و نبود نام تجاری رسمی و هویت برای صنایع زیتون شهرستان طارم باعث شده ظرفیت مهم تولید زیتون مغفول بماند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به مشکلات زیست‌محیطی اشاره کرد و افزود: پساب زیتون در شهر آب‌بر، هزینه سنگین تأمین تجهیزات سپتینگ، نبود سیستم تصفیه و  ورود پسماند و پساب به رودخانه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۲٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha