۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
افزایش ۵ تا ۷ درصدی مصرف برق صنایع فولادی

افزایش ۵ تا ۷ درصدی مصرف برق صنایع فولادی

مصرف برق صنایع فولادی در بهار امسال ۷. ۵ درصد، صنعت سیمان ۲. ۶ درصد و سایر فلزات از جمله مس، آلومینیوم و روی ۲. ۷ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش بازار، برق تحویلی به مشترکان صنعتی از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق ۱۷ درصد افزایش یافته، در این میان صنایع فولادی با افزایش ۳. ۲۴ درصدی نسبت به پارسال در صدر جدول قرار گرفتند.

یکی از اهداف تأمین برق در تابستان با وجود ناترازی تولید و مصرف برق، تأمین انرژی بیشتر برای صنایع به منظور تحقق شعار سال است.

بر اساس این گزارش؛ میزان مصرف برق از ابتدای سال تاکنون در همه شرکت‌های صنعتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸. ۵ درصد افزایش داشت. میزان مصرف برق صنایع فولادی در این مدت ۷. ۵ درصد، صنعت سیمان ۲. ۶ درصد و سایر فلزات از جمله مس، آلومینیوم و روی ۲. ۷ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

همچنین میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در فصل بهار از مرز ۸۰ میلیون مگاوات ساعت عبور کرد. این در حالی است که بیش از ۸۱ درصد ظرفیت نیروگاهی در اختیار شرکت‌های تولید برق حرارتی است. از این میزان تولید بیش از ۵۵ درصد مربوط به سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آن‌ها با افزایش ۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به بیش از ۴۴ میلیون مگاوات ساعت رسید. سهم هر کدام از بخش‌های گازی و بخار در تولید برق ۱۸میلیون مگاوات ساعت بود.

تولید موتور و توربین‌های برق غیر از موتورهای وسایل نقلیه در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵. ۲۹ درصدی مواجه شد. آمار افزایش تولید توربین‌های تولید برق نشان می‌دهد در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان افزایش تولید ۹. ۳۹ درصد بود.

کد خبر: ۲۲۹٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha