۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
افزایش ۲۷ درصدی خرید تضمینی گندم در مقایسه با پارسال

افزایش ۲۷ درصدی خرید تضمینی گندم در مقایسه با پارسال

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل کاشت تاکنون از مرز پنج‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد یافته است.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی درباره وضعیت تولید گندم افزود: این میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تُناژی رشد یک میلیون و ۱۳۵ هزار تنی یعنی رشد ۲۷ درصدی و نسبت به ۲ سال گذشته با ۲ میلیون تن افزایش تولید، رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۲۷ درصدی خرید تضمینی گندم از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با پارسال

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این میزان خرید به ارزش ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون بخشی از این مبلغ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گندم در سطح پنج میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم در ۳۱ استان کشور تولید و خریداری می‌شود، تصریح کرد: نخستین برداشت‌ها مربوط به فروردین امسال از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده و درحال حاضر خرید از استان‌های گرم و خشک جنوب کشور رو به اتمام است.

سهرابی با بیان اینکه همچنان عملیات برداشت گندم از مناطق سردسیر کشور تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد امسال بین ۱۲.۵ تا ۱۳ میلیون تن تولید گندم وجود داشته باشد که از این میزان حدود ۸.۵‌میلیون تن از کشاورزان خریداری شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha